מקלב: "שירות צבאי אינו ערך"

    איתי גדסי No Comments on מקלב: "שירות צבאי אינו ערך"

    חוק הגיוס • חבר הכנסת אורי מקלב אומר בוועדת הגיוס כי "לימוד התורה הוא ערך, שירות צבאי אינו ערך – אלא צורך" | וגם: מציג את ההתנגדות לסעיפי הסנקציות הכלכליות

    ח"כ אורי מקלב צילום: יונתן סינדלר | פלאש 90
    18:20
    16.04.24
    צבי טסלר No Comments on קרן הפיצויים פותחת הכסף: בדקו, אולי גם אתם זכאים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר ועדת הגיוס ח"כ אורי מקלב התייחס בפתח ישיבת ועדה להבדל בין שירות צבאי ללימוד תורה.

    "אני מודיע מראש שכל סוגיית צמצום השוויון לא מקובלת עלינו", אמר מקלב והמשיך, "המילה שוויון לא נמצא בחקיקה אפילו לא בחוק כבוד האדם וחירותו, יש כאן בעיה גם במישור העקרוני וגם המעשי, ואנחנו לא יכולים להסכים לזה שמכניסים את הסעיף הזה דווקא בחוק הזה".

    לדברי ח"כ אורי מקלב, יש דווקא אי שוויון בלומדי התורה: "לימוד התורה הוא ערך והצבא הוא צורך", אומר מקלב ומסביר את עצמו, "כולנו היינו מייחלים שלא היינו צריכים צבא ובגלל הצורך יש צבא, לימוד התורה הוא ערך שעומד בפני עצמו, ולא רק זה אלא שאנחנו יודעים שקשה להגיד שהצבא הוא שוויוני, לא ניתן למקד את האי שוויון דווקא בצבא".

    מקלב הסביר כי "החשש הוא כי בית המשפט יפרש את "צמצום השוויון" לרעת הציבור החרדי, לדבריו ברגע שנקבע שהשוויון צריך להיות שוויון וכעת אתה בא לצמצם את ה"אי שוויון" את הפרשנות לעניין הזה לא אנו נעשה כאן בשולחן הזה אלא יעשה בשולחן אחר (הבג"ץ)".

    ח"כ מקלב הציג את ההתנגדות לסעיף הסנקציות הכלכליות. מקלב הסביר כי "הפחתת התקציב צריכה להיות מאותם מחויבי הגיוס ולא מכל לומדי התורה". כמו כן, העלה מקלב את נושא פקיעת החוק. יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם ביקש מנציגי משרד הביטחון והמשפטים לקיים ישיבה דחופה מול ח"כ מקלב בכדי להגיע להבנות.



    0 תגובות