רעידות האדמה: יוקמו עמדות הסברה בטבריה

    איתי גדסי ובנצי ליזרוביץ' 1 Comment on רעידות האדמה: יוקמו עמדות הסברה בטבריה

    נוכח רעידות האדמה המתרחשות בימים האחרונים בטבריה, ראש העיר סייר בעיר ועקב מקרוב אחר ההיערכויות | סגן שר השיכון ז'קי לוי: "רעידות האדמה – פצצה מתקתקת"

    תרגיל פיקוד העורף צילום: דובר צה"ל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר רעידת האדמה הנוספת שהורגשה אתמול בטבריה ושתי המשפחות שפונו מביתם, היום (שני) ראש העיר טבריה יוסי בן דוד, הגיע לסיור במוקדים שונים בשכונות העיר, יחד עם מפקד מחוז הצפון בפיקוד העורף אל"מ איציק בר וקצינים נוספים מענף האוכלוסייה במחוז ובנפת נפתלי.

    מפקד המחוז עדכן כי פקע"ר יציב במוקדים מרכזיים שונים ברחבי העיר כ-4 תחנות מידע והסברה לתושבים. בנוסף, עיריית טבריה פתחה קו חם לנפגעי חרדה יחד עם אגף הרווחה בעירייה במסגרת הפניות למוקד העירוני.

    צוותים שונים בשטח מטעם חברת עמידר ועיריית טבריה, החלו לבצע תיקונים וחיזוקים למבנים שניזוקו ברעידות האדמה האחרונות.

    בתוך כך, מזהיר סגן שר הבינוי והשיכון, ח"כ ז'קי לוי מפני המצב ואומר כי מדובר בפצצה מתקתקת. "רעידות האדמה שהתרחשו בצפון הארץ בימים האחרונים, מחזקות את עמדתי בנושא חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה, נושא עליו אני נלחם בשנים האחרונות במסגרת תפקידי כסגן שר השיכון והבינוי והשיכון", אומר לוי ומוסיף, "לא רק התרעתי, גם פעלתי והובלתי לתקצוב של כ-60 מיליון שקלים בכל אחת מ-3 השנים האחרונות לחיזוק מבנים במסגרת פרויקט 'שיקום שכונות חוזר' בהובלתי. מבנים הנמצאים ברמת סיכון גבוהה יותר וממקומים על השבר הסורי אפריקאי, בערים כגון בית שאן, טבריה, אילת וצפת זכו לעדיפות וחוזקו, אך זה עדיין לא מספיק, ישנם מבנים ישנים רבים שפשוט יקרסו כמגדל קלפים בזמן רעידת אדמה".

    "מעל כל במה דרשתי מממשלת ישראל לפקוח עיניים ולהפנים כי רעידת אדמה זו פצצה מתקתקת, ועליה להשקיע משאבים רבים לטובת הנושא בהקדם על מנת למנוע אסון כבד. התקציב שהחלטתי לנתב לחיזוק מבנים הוא טיפה בים, הוא בסך הכל שלב ראשון בסולם התקציבי, על הממשלה להפסיק לרעוד מההוצאה הרבה ולעלות שלב אחרי שלב בסולם התקציבי כי הרעידות בסולם ריכטר רק עולות ובקצב מסחרר. אמשיך להילחם על הנושא, כי רעידת אדמה לא תגיע בהחלטת ממשלה, היא פשוט תפתיע את כולנו, ולחבית הנפץ הזו אנו לא ערוכים כלל".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מעניין את מי "ילדה בת ארבע תבעה בכנרת לאחר שנכנסו למים בחוף ללא מציל" —
      את המציל (שלא היה) את הוריה? את הגלים? את הים?
      אנא, לִמדו לכתוב נכונה…………..