אולמרט: לא הפכתי לאדם חרדי בכלא

    איתי גדסי 1 Comment on אולמרט: לא הפכתי לאדם חרדי בכלא

    ראה"מ לשעבר אהוד אולמרט התארח בכנס רואי החשבון באילת, אולמרט שוחח על בהרחבה על הכל – על אבטחתו בחו"ל, עצירת פרויקט הגרעין האיראני. עסוקו כמגשר בעסקאות נשק, טרור העפיפונים: "אין סיבה לפאניקה" והוא לא מתחרט על מעשי השחיתות "אין לי חרטא על דברים שלא עשיתי"

    אולמרט
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, השתתף הכנס "רואי החשבון" שנערך בימים אלו באילת. במהלך המושב שנערך עימו, נשאל אהוד אולמרט מספר רב של שאלות על מגוון נושאים מהאבטחה שזכאי לה לאחר פרישתו ועד הגרעין האיראני ופעולות ישראל בזמנו.

    אולמרט היה פתוח וסיפק תשובות ארוכות ומנומקות, אם חשבתם שהוא מתחרט על מעשיו שעלו במהלך משפטו אומר אולמרט: אין לי חרטא על דברים שלא עשיתי, ולא הוא לא הפך לראדם חרדי בכלא. ציטוטים נרחבים מהראיון המרתק:

    בימים אלו מתפרסמים דיווחים על מזימה איראנית להתנקשות בחייו של ראה"מ לשעבר אהוד ברק, שפרסם הוא בעצמו כי הוא מסתובב עם נשק. איך אצלך הייתה האבטחה אז והיום: "היום הממשלה היתה אמורה לקבל החלטה להחזיר את האבטחה , כך הגעתי וכך אחזור אבל יכול להיות שמחר כבר לא אהיה לבד. בשנה האחרונה הייתי בהרבה מקומות בחלקם כאלה שלא מקיימים יחסים עם ישראל, הסתובבתי בכל מיני מקומות , אם היו איומים כאלה  על חיי לא הייתי מדבר עליהם ואם לא היו-  אז גם ודאי שלא הייתי מדבר עליהם.

    אם מישהו חושב שצריך לאבטח יש לו אחריות והוא יעשה ואם לא אז לא. הייתי גאה בעובדה שאף אחד מבני משפחתי בכל תפקיד שעשיתי לרבות ראש ממשלה לא אובטחו. גם ששניים מהם גרו בחו"ל "

    אז אולי תלך עם אקדח עד שיחזירו לך את הביטחון והאבטחה? אולמרט:" לא כל אהוד דומה לאהוד אחר- אל תנסה לעמת אות עם האהוד האחר. ברק עשה מספיק מעשים טובים למדינת ישראל כדי שלא נעסוק לו בכל היתר. נסלח לו על כל היתר.

    "היחסים שלי עם ברק זה סיפור ארוך שנמשך על פני 30 שנה,  עוד  כשהיה מפקד צעיר. לא עשיתי הנחות בספר בשום דבר כולל על עצמי. אבל אני לא מתכוון בכל הופעה ציבורית לעשות חשבונות אישיים.

    ברקורד האישי של ברק יש הרבה דברים חשובים שעשה למדינת ישראל אני חושב שהוא סיים את שליחותו הציבורית ולכן אני מציע שנזכור לו שהיה מפקד היחידה, אלוף , רמטכ"ל שר ביטחון ראש ממשלה, מציע שנזכור את זה ולא את היתר מה  גם שכל היתר זה כלל לא מעט"

    ראש הממשלה לשעבר התייחס על תקופת שהותו בכלא: " דני (דנקנר) ואורי שטרית  הם שני אנשים שהכרתי, לא באופן אינטימי כל כך. הם לא היו "שפים" אבל בשלים חובבים ברמה מרשימה. דני דאג לפתח גינה בעיקר לכל מיני תבלינים שהיו עושים את הארוחות לדבר קצת יותר טעים ממה שנהוג לאכול במקומות כאלה.

    במהלך דבריו, התייחס לפרסומים על מהפך רוחני בחייו בכלא: שמעתי שאמרו שהפכתי לחרדי שאני מניח תפילין- לא היה ולא נברא. מה שכן, היו בתא כמה אנשים מאוד חרדים ועבורם תפילה בציבור הוא דבר מאוד חשוב. אני חילוני לגמרי, מעולם לא הסתרתי את זה גם כראש עירית ירושלים ששותפיי היו חרדים. אבל בשביל החרדים שהיו איתי, פעם אחת ביום 20 דקות- דאגנו שיהיה מניין כדי לכבד את האנשים שעבורם זה היה חשוב מאוד. לשאר השמועות  אין שחר".

    בהתייחס  לדמויות ממערכת מערכת המשפט- מיכה לינדנשטראוס, לדור, האם אתה חוזר בך מדברים שכתבת עליהם?

    אולמרט:" כל מילה אמת. לא נסוג בי ולא משנה. אם לדור רוצה, שיתבע אותי. סיפרתי עובדות. צר לי. חלק מהמערכות הללו לוקות לא פעם. כולנו יודעים את האמת הזו. פרקליטת מחוז תל אביב  היא לא הדוגמה היחידה,  ואני לא מתכוון  רק על מה שהיא עשתה.

    בהמשך דבריו התייחס אולמרט ליועמ"ש אביחי מנדלבליט: "על היועמ"ש הנוכחי לא דיברתי למרות שאני חייב לומר שאני לא בטוח שהוא ניחן בחוט השדרה והנחישות שמתחייבים מהתפקידים שהוא ממלא. אני לא רוצה לומר יותר מזה, אבל לפי דעתי לא מתרשם  שיש לו א היכולת לקב את ההחלטות שהוא צריך לקבל. היות ושזה קשור בין היתר לפרשיות שנחקרות עכשיו, לא ראוי שאגיד יותר, ואמירותי והתרשמותי אינן מבוססות על שמועות".

    "אני זוכר תוכנית בה הופיעה  השופטת המוערכת  הילה גרסטל- ואמרה על פרקליט המדינה הנוכחי שאינו דובר אמת ואינו ראוי לתפקידו. את זה לא אני אמרתי. יש אנשים שלא מתרוממים לגודל המשימה שמוטלת עליהם. על הנוכחי כתבתי פרק שלם. עבד כי ימלוך. האשים אותי שניסתי להבריח חומרים מסווגים שהיו פוגעים בביטחון מדינת  ישראל, והחליט לסגור כי נהגתי לפי הנהלים".

    ראה"מ לשעבר נשאל על לקחי מלחמת לבנון השנייה, ועל תחושת התבוסה שהיו שדאגו שתשתרש בציבור: "היתה ביקורת, שהייתה מבוססת על ציפייה בציבור כשאנחנו נלחמים אחרי פרק זמן יש תוצאה חד משמעית. ופה זה לא קרה וזה יצר תחושה שטופחה בין היתר על ידי כל מיני גורמים שניצלו זאת למניפולציה פוליטית שנכשלנו במלחמה. אני מן הרגע הראשון חשבתי שמיצינו  והשגנו את כל היעדים, וצריך להפסיק מצב של איום יום יומי על בטחון תושבי הצפון. ואת זה יש  12 שנה"

    על איום הטילים של חיזבאללה ציין אולמרט: "הרקטות של החיזבאללה היו גם קודם לכן, אז הם ירו אותם. היום לא. היו מנסים לחטוף חיילים.  כמעט 12 שנים לא היה ניסיון חטיפה של חיילים, לא היה ירי של כדור אחד, רקטה אחת, וזו תוצאה ישירה של ההתרעה שיצרנו במלחמת לבנון השנייה כולל ביומיים האחרונים של הלחמה. אפילו ועדת וינוגרד שהייתה כושלת בעיני צינה שתוצאת המלחמה התקבלה ב48 האחרונות".

    אהוד אולמרט התייחס לסוגיות הביטחוניות העכשוויות: "מדינת ישראל לא יכולה בשום פנים ואופן שמישהו ינסה לחדור גבולה במיוחד אלה שנשלחים , הם לא באים להיות בייבי סיטרים אלא  מגיעים כדי להרוג ילדים- צריך למנוע כניסתם בצורה שלא תותיר כל ספק – אין לי ויכוח עד כאן עם הממשלה.

    אבל ישראל היא מדינה חזקה האם הדרך היחידה שלנו  לעצור אותם היא רק  באמצעות ירי צלפים? הרי אין ספק שאפשר למנוע זאת, האם כל העוצמה הצבאית מתנקזת ליריות של צלפים על אזרחים שחלקם מוסתים? הרי הממשלה הזו היא זו שדנה בשיפור ההומניטרי בעזה  כי גם היא מבינה שהאוכלוסייה שם לא כולה טרוריסטית, אבל היא מוסתת  וקורבן לטרור בעצמה".

    "ישראל צריכה למנוע כניסתם ולא היתה סכנה ממשית שיחצו א הגבול- האם הדרך היחידה לעצור אותם היא אש צלפים? אני חושב שלצבא יש עוד דרכים מתוחכמות.

    אני חייב לומר שאני שומע שעושים פאניקה מעפיפונים- זה מאיים על קיומה של מדינת ישראל? אז  שרפו?-זה בטח לא נעים וצריך למצוא פתרון, אבל לא חושב שיש כאן סכנה על בטחון ישראל. צריך למנוע כניסתם ויש עשרות דרכים לפני שימוש בנשק שהורג אנשים. ואומר את זה ראש ממשלה שהרג הכי הרבה פלסטינים בעופרת יצוקה".

    "יש לי כבוד גדול לצה"ל , ויש כבוד אלי מצה"ל ומפקדיו, זו לא ביקורת  על הצבא אלא שאלה שתצריך לשאול אותה. אפשר היה להעמיד זרנוקים שמעיפים במים או בצבע להתיז בעוצמה  אבל לא אתן רעיונות, זה לא מתפקידי".

    על האיום הקיומי של מדינת ישראל, הגרעין האיראני, אומר אולמרט: "ב 2003, 2004 היתי בפורום עם כמה שרים שבאו לדוח ראשי המודיעין זרועות המודיעין ואמרו שככל הנראה לאיראן תהיה יכולת גרעינית עד 2009, והיום אנחנו ב 2018 ואין להם פצצה.

    עשינו משהו בשנים האלה, לא דיברנו. עשינו דברים שעוד 50 שנה לא נוכל לדבר עליהם. ואז אולי יהיה מי שירכין את הראש ויגיד כל הכבוד לחיילים העלומים שלנו.  אמרתי שלא רק שהאירנים לא ויתרו על החלום הזה, הם נכנסו למערבולת שיש בה סיכונים גדולים משום שהם רצו להגשים א החלום ותפקידנו לסכל במינימום דיבורים ובמעשים שקטים ויעילים הלוואי ויכולתי לחלוק אתכם את מה שהיתי צריך לקבל עליהם החלטות בעזרת גיבורים שלעולם לא תדעו מי הם.

    לאחרונה דווח כי הג'וב החדש של אולמרט הוא "מגשר בעסקאות נשק" אולמרט נשאל על כך וענה: "פנו אלי שני עורכי דין ויש סכסוך בין איש עסקים ישראלי שהיה שר בממשלת ישראל לבין אנשים מרוסיה ושאלו אם אסכים באופן עקרוני לגשר.

    אני לא בורר ולא מסדר עסקאות. אני יודע שיש אנשים שחושבים שאני לא צריך לעשות שום דבר. ביקשו שאגשר בסכסוך עסקי- מיד אמרו עסקאות  נשק. אני מניח שכל שאעשה יצליח לגרות את סקרנות אני מקבל את זה בהערכה, ובעיקר את תגובות האנשים שאני פוגש בכל מקום ומביעים כלפי חיבה ואמפטיה. בין היתר אני לוקח חלק בוועדה ציבורית העוסקת בקידום אורך חיים בריא שאמש התקיימה ישיבת הפתיחה.

    בתשובה לשאלה המתייחסת לאי הבעת חרטה על מעשיו ודבריו של אולמרט טרם כניסתו לכלא, אמר אולמרט: "לא  קראת דברי חרטה בספר כי אינני מתחרט על מה שלא עשיתי , אבל  דברי הסבר  על מה שכן עשיתי קראת ועוד איך, מפורטים על פני עמודים רבים ומי שקרא , גם הבין אותם.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אורח חיים בריא, לא אורך חיים בריא.
      אבל בעז"ה שאורח החיים יביא לאריכות חיים.