נתניהו למנהיגי אירופה: "הפסיקו לממן את המשטר שתומך בטרור נגדכם"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו למנהיגי אירופה: "הפסיקו לממן את המשטר שתומך בטרור נגדכם"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו, השתתף באירוע שנערך לרגל יום העצמאות האמריקני. בדבריו תקף נתניהו את מדיניות מדינות אירופה כלפי איראן, לצד דברי שבח על צעדיו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, כלפי איראן וגרורותיה

    נתניהו צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף באירוע לכבוד יום העצמאות האמריקני, באירוח שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן.

    נתניהו אמר: "ה-4 ביולי הוא חגיגה נהדרת בכל זמן בישראל אבל השנה במיוחד. השנה הנשיא טראמפ העביר את השגרירות לאחר שהכריז על ירושלים כבירתה של ישראל. באו"ם יש הגנה חזקה על ישראל יום אחר יום".

    "אתם זוכרים את עסקת הגרעין עם איראן?" שאל נתניהו את הנוכחים וענה, "הנשיא טראמפ החליט לעזוב את ההסכם הרע הזה, והוא עשה את הדבר הטוב ביותר לביטחון העולם ולביטחונה של ישראל. עליכם לדעת שזה עדיין לא מקובל אוניברסלית. אני יכול להגיד לכם שהשבוע תיערך פגישה, והפגישה תתקיים באירופה. יש פגישה השבוע על ידי חברות ה -P4 ללא ארה"ב. הם עומדים לדון איך לעקוף את ההחלטה של הנשיא טראמפ וארה"ב לעזוב את ההסכם הרע הזה שמממן את הטרור של איראן ותוקפנותה במילארדי דולרים".

    לדבריו: "באותו שבוע קורה משהו מדהים. חברות ה- P4 הזמינו את נשיאה של איראן רוחאני להשתתף בפגישה הזו. בו בעת, בימים האחרונים, אותו משטר שיגר תא טרור כדי לבצע מתקפת טרור גדולה בצרפת. המפקד של תא הטרור הזה היה דיפלומט איראני באוסטריה. למרבה המזל, המזימה נחשפה. חברי התא האיראני נעצרו בצרפת, בלגיה וגרמניה. צרפת וגרמניה הן חלק מה- 4P. בזמן מעצרם, לחברי התא היו חומרי נפץ ועוד. הרשויות האירופאיות משלימות עכשיו את חקירתן והן צפויות להאשים את הסוכנים האיראניים ואת חברי התא כמי שעומדים מאחורי המזימה הזו".

    "מזימת הטרור האיראנית הזאת תוכננה על אדמת אירופה באותו שבוע שהמנהיגים של אירופה אמורים להיפגש עם נשיא איראן בנוגע לעקיפת הסנקציות שהוטלו עליה. הנה המסר שלי למנהיגים האירופאיים: הפסיקו לממן את אותו המשטר שתומך בטרור נגדכם ונגד רבים אחרים. הפסיקו לפייס את איראן".

    "זה מה שהנשיא טראמפ אמר, אבל הוא עשה הרבה מעבר למילים. זה מה שהוא עושה, ואנו בישראל יכולים להעריך את זה. אנו מודים על העצמאות של אמריקה. אנו מודים על חוזקה של אמריקה. אנו מודים על הברית של אמריקה וישראל".

    "אתם יודעים שאני ראש הממשלה ושר החוץ, לכן, אני יכול להגיד לכם שיש לנו קשרים עם 160 מדינות. חלקן ידידות נהדרות, אבל אין ידידות כמו הידידות בין ישראל לארצות הברית. לאמריקה אין ידידה טובה מישראל ולישראל אין ידידה טובה מאמריקה".

    נתניהו אמר: "מה הופך את הברית הזו לחזקה כל כך, לאיתנה כל כך? מה הופך אותה לכזאת? דבר אחד הוא ערכים משותפים. יש לנו ערכים משותפים שהם ברורים: זה חופש, חירות, דמוקרטיה. אלה לא סיסמאות חלולות. הן אבן היסוד של הציוויליזציה המערבית. הן הסוד של הצלחתן של אמריקה ושל ישראל. הן הסוד של כוח ההמצאה של ישראל ושל אמריקה – המנהיגות הגדולות בעולם בתחום הטכנולוגיה. אני דיפלומט אז עליי להיזהר אבל אומרים שישנם שני מקומות בלבד בהם הכל קורה. יש לנו כבוד אדיר לכוח ההמצאה האמריקאי, ליצירתיות האמריקאית, למוביליות האמריקאית, ליכולות האמריקאיות בכל תחום. ואנו יודעים מאין זה נובע. זה נובע מחברה חופשית, שיח חופשי. אנו מתווכחים על הכל. האמינו לי, אני יודע. יש לנו תקשורת חופשית. האמינו לי, אני יודע. יש לנו חופש ביטוי. יש לנו חופש דת. חופש, חירות, דמוקרטיה – ערכים אמיתיים".

    "הנה מה שכתוב על פעמון החירות, חרוט עליו: "Proclaim liberty throughout the land unto all the inhabitants". אנו מכירים את הביטוי הזה. הוא מגיע מהתנ"ך. הוא מגיע מספר "ויקרא":  "וּקְרָאתֶם דְּרוֹר בָאָרֶץ… ". אז הרבה מהמורשת האמריקאית מושרש בתנ"ך העברי. ובתנ"ך הנביאים ניחמו אותנו. הם אמרו שהגולים יתקבצו חזרה לארץ אבותינו ונבנה מחדש את חיינו הלאומיים כאן. נשקם את בירתנו ירושלים. ושבעים שנה לאחר מכן, הנשיא טראמפ הביא את השגרירות לירושלים. דיוויד, יש לי מסר אחד עבורך.  יש לי בקשה אחת – שנה הבאה בירושלים. זהו אולם יפה, עשוי ללא רבב אבל שנה הבאה בירושלים ליד השגרירות האמריקאית. לא יכולה להיות התכנסות מרהיבה יותר עם ידידים טובים יותר. תודה רבה לכולכם. אלוקים יברך את אמריקה. אלוקים יברך את ישראל. ואלוקים יברך את הברית בין אמריקה למדינת ישראל".



    0 תגובות