מקלב: אל תלמדו אותנו מה טוב לנו

    איתי גדסי No Comments on מקלב: אל תלמדו אותנו מה טוב לנו

    ח"כ אורי מקלב (דגל התורה) תוקף את "חוק הגיוס" שעלה שאושר אתמול: כל זמן שהחוק לא יפגע בלומדי התורה ניתן יהיה לשבת ולהמשיך לדון בו, לא ניתן לשנות במשהו את האמונה כי חובתנו היא לימוד התורה

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המאבק על "חוק הגיוס" שיהיה מתאים לציבור החרדי ללא סנקציות ממשיך, חבר ועדת הגיוס ח"כ אורי מקלב בדיון לפני דקות ספורות: כל זמן שהחוק לא יפגע בלומדי התורה ניתן יהיה לשבת ולהמשיך לדון בו, לא ניתן לשנות במשהו את האמונה כי חובתנו היא לימוד התורה

    גם לאחר שבעים שנה כאן במדינה יש פערים גדולים בנינו, אני שומע פה את הדיבורים בשעות האחרונות על חובת הגיוס, אך אתם לא מכירים את העולם החרדי, את השקפת עולמו.

    אתם מגיעים לציבור שלם ומנסים להגיד לו מה טוב לו ומהם הדרישות שלו, אך אתם לא יודעים שהציבור הזה מאמין כי חובתו העיקרית היא ללמוד תורה, כך הוא התחנך, כל הדמיות להערצה בציבור החרדי הם עמלי התורה, אנו מאמינים כי אין מעלה גדולה יותר מזו ואין כל אפשרות למנוע את זה אולי רק בכוח הזרוע, אולי רק כוח הרב יכול לכפות את הפסקת לימוד התורה.

    לומדי התורה בחרו במסלול הכי תובעני, כאשר אנו באים לכאן אנו לא באים בכדי להגיע להבנות או פשרות או לשנות במשהו את ההשקפה הזו, כל זמן שהדיון פה לא יפגע בלומדי התורה אפילו לא בלומד תורה אחד מתוך מאה ניתן יהיה להמשיך ולדון.

    אנו מדברים לא על לומדי התורה אלא על אותם אנשים בציבור שלא יכולים כבר לחיות בעולם הזה, ח"כ מקלב הגיב לדברי ח"כ סמוטריץ' ואמר – אנחנו לא נמצאים לא במקום של תמריצים או פיתויים, מי שהולך לשם זה רק בגלל שהוא לא יכול להמשיך בעולם הזה.

    לומדי התורה נמצאים פה דורי דורות הרבה מעבר לשבעים השנים האחרונות, זו החובה השורשית, רק בגלל לימוד התורה שרדנו כאומה ואנחנו יכולים לשבת כאן באולם הזה ולנהל דיונים גם בנושאים אחרים.

    הסברתי אתמול במליאת הכנסת כי באותו הלהט בו בנו והקימו את המדינה לאחר החורבן הגדול בשואה כן אנו מחזקים ומעצים את עולם התורה ששם הייתה שואה רוחנית גדולה, אני שומע פה מדברים על חובה כזו או אחרת – אני אומר פה ואמרתי את זה גם ליו"ר הוועדה בשיחות המקדימות, כל זמן שאלו הם גבולות הגזרה יש לנו מה לשבת ולדון.



    0 תגובות