בני ברק מסוכנת בחופש הגדול?

    דוד פיינגולד No Comments on בני ברק מסוכנת בחופש הגדול?

    אור ירוק מפרסמים נתונים על מצב התאונות הדרכים בחופש הגדול | בני ברק נמצאת במקום ה-27 בשיעור הילדים הנפגעים ומודיעין עילית במקום ה-32

    בני ברק צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לרגל החופש הגדול, בעמותת אור ירוק ניתחו את שיעור הילדים (0-14) הנפגעים בתאונות דרכים בערים ביחס לאלף תושבים בכל עיר. מן הניתוח המבוסס על נתוני הלמ"ס עולה כי בני ברק היא העיר במקום ה-27 בארץ בשיעור הילדים הנפגעים בתאונות דרכים בחופש הגדול. 59 ילדים נפגעו בעיר במהלך חודשי החופש הגדול בחמש השנים האחרונות (2013-2017) – ממוצע של כ-12 ילדים בכל חופש גדול. בחודשי החופש הגדול הקודם (יוני – אוגוסט 2017) נפגעו בבני ברק 11 ילדים (0-14) בתאונות דרכים, מהם אחד נפצע באורח קשה.

    מודיעין עלית היא העיר במקום ה-32 בארץ בשיעור הילדים הנפגעים בתאונות דרכים בחופש הגדול. 12 ילדים נפגעו בעיר במהלך חודשי החופש הגדול בחמש השנים האחרונות (2013-2017) – ממוצע של כשני ילדים בכל חופש גדול. בחודשי החופש הגדול הקודם (יוני – אוגוסט 2017) נפגעו במודיעין עלית שבעה ילדים בתאונת דרכים, מהם שניים נפגעו באורח קשה.

    הניתוח של עמותת אור ירוק כלל ערים בהן מעל 50 אלף תושבים בתקופת חודשי הקיץ והחופש הגדול –יוני, יולי ואוגוסט. נתוני הבדיקה מתייחסים לילדים בגילאי 0-14 ובהשוואה לכל אלף ילדים בכל ישוב ועיר. הבדיקה נערכה על פי ממוצע של חמש שנים (2013-2017) וכללה את נתוני ההיפגעות הילדים (0-14), בחודשים יולי ואוגוסט באופן כללי, בממוצע בכל חודש וביחס למספר הילדים בכל עיר.

    ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק אומר: "החופש הגדול הוא תקופה שבה מספר הילדים הנפגעים בתאונות דרכים הוא הרב ביותר בשנה מאחר והילדים לא נמצאים במסגרת שתגונן עליהם ומבלים שעות רבות מחוץ לבית, בחלק מהמקרים ללא השגחת מבוגר ולכן הסיכון שלהם להיות מעורבים בתאונת דרכים הולך וגובר. כדי שכל הילדים יעברו את החופשה בשלום, במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לרתום את הרשויות המקומיות להתקנת פסי האטה שירסנו את מהירות נסיעת כלי הרכב, במקומות שבהם יש ריכוז גבוה של ילדים כמו פארקים וגנים ציבוריים. במקביל חייבים להגביר את ההסברה בקרב הנהגים לסכנות שהכביש מציב בפניהם בעיקר בתקופת החופש, תקופה המרובה בנסיעות משפחתיות, בעייפות ובכבישים אדומים".



    0 תגובות