ח"כ יעקב אשר: המצב של היום מביא הורים לשלוח ילדים למעון ללא פיקוח

    מוטי סבן No Comments on ח"כ יעקב אשר: המצב של היום מביא הורים לשלוח ילדים למעון ללא פיקוח

    ח"כ יעקב אשר הגיש בקשה לדיון מיוחד, על ההוראה של הפעוטונים לשלב גילאים רכים בפעוטון במספר מצוצמם. כתוצאה מכך: הורים שולחים את התינוקים למסגרות ללא פיקוח

    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ יעקב אשר (דגל התורה) הגיש לנשיאות הכנסת בקשה לדיון מהיר בנושא הגבלת גיל הילדים והרכב המשפחתונים המסובסדים על ידי משרד הרווחה
    ח"כ אשר ציין בפנייתו כי למרות הפעילות של משרד הרווחה בהיקף נרחב בקדנציה הנוכחית, בתקצוב בינוי ותפעול מעונות יום ומשפחתונים רבים לגיל הרך, והרצון לתת מענה לאלפי אימהות עובדות ולהקל מעליהן את עול הפיקוח והשמירה על ילדיהן.
    המצב הקיים מותיר תינוקות ופעוטות רבים ללא מסגרת מפוקחת בשל הנחיות משרד העבודה והרווחה, כי מתוך חמישה פעוטות  בכל משפחתון רק שניים מהם יכולים להיות מתחת לגיל שנה, דבר שהוא מנוגד למציאות לפיה דוקא בגיל הרך יותר, ההורים מבקשים לרשום את ילדיהם למשפחתונים עם מספר מצומצם יותר של ילדים ובגילאים מאוחרים  הביקוש הוא דוקא למעונות וגנים עם מספר רב של ילדים.
    כמו כן הוסיף ח"כ אשר: "הנחיה של הגבלת מספר הילדים מתחת לגיל שנה בכל משפחתון, גרמה בפועל למשבר בניהול המשפחתונים שכן נוצר מצב שמסגרות רבות נשארות ריקות למחצה והפעלתם הופכת ללא כדאית מבחינה כלכלית למפעילות המשפחתונים.
    בנוסף כתוצאה מהגברת המחסור במשפחתונים נאלצים הורים רבים לשלוח את ילדיהם למסגרות שאינן מפוקחות כשאנו עדים לאחרונה למקרים קשים שמתרחשים לעיתים במסגרות שאינן בפיקוח כלל"
    לאור הטיעונים הללו של חוסר האיזון הבולט, בין ההיצע הדל של המשפחתונים, מול הביקוש הגובר למשפחתונים עבור התינוקים הרכים בגילאי פחות משנה,  והסיכון הנוסף שההורים ישלחו את ילדיהם למסגרות שאינן מפוקחות.
    דורש חה"כ אשר לקיים דיון מהיר על ההשפעה של הרגולציה המוטלת על המשפחתונים  ובחינה מחדש של שינוי ההנחיות שיאפשרו לתת מענה מירבי ומיטבי לאלפי תינוקות ברחבי הארץ.


    0 תגובות