דיווחים מטהרן: מאות אלפי מפגינים צועדים אל בניין הפרלמנט

    מוטי סבן No Comments on דיווחים מטהרן: מאות אלפי מפגינים צועדים אל בניין הפרלמנט

    דיווחים המגיעים מטהרן מספרים על כ- 2 מיליון מפגינים המוחאים על ההשקעות האיראניות בסוריה בעוד אזרחי איראן נאנקים תחת עול כלכלי קשה. ההפגנה צועדת לכיוון הפרלמנט האיראני, נראה שהתפתחויות בטהרן דרמטיות וחסרות תקדים

    9:11
    29.03.24
    אתר קול חי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים ל'-ל"א

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משטר האייתולות באיראן נמצא באחת מימיו הקשים בשלטון, מאז עלה לשלטון ב- 1979, לאחר פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין רוב החברות האירופאיות עזבו את איראן, מצבה הכלכלי שגם ככה היה רע, הורע שבעתיים והסנקציות הקשות עוד יותר בדרך.

    היום (שני) מדיווחים שמגיעים מלב טהרן ולא מכפרים או איזורים נידחים, מדווחים על מחאה גדולה במרכז טהראן על ידי אלפי סוחרים ובעלי חנויות שסגרו את העסק שלהם במחאה על מחירים מופקעים במדינה, עשרות אלפי בני אדם קוראים: "שכחו מסוריה, חשוב עלינו".

    מדיווחים שממשיכים לזרום מאיראן, מדברים על 2 מיליון בני אדם שמפגינים כעת ברחבי טהרן עיר הבירה. כנגד השלטון, אלימות כלפי שוטרים שבאים לפזר את ההפגנות והרחובות רק סוערים יותר.

    בהמשך הדיווחים מדברים על מאות אלפי מפגינים שצועדים זה עתה לכיוון בניין הפרלמנט. מדובר הנפגנות חריגות מאוד בהיקפם ובזעם ציבורי חסר תקדים שהולך וגואה ומאיים להפיל את המשטר באיראן.

    צריך לזכור שההפגנות הללו יש בהם פוטנציאל אמיתי להפלת המשטר בגלל תמיכתו של נשיא ארה"ב דונלאד טראמפ במהפכה כנגד המשטר, העם האירני יודע את זה. כזכור מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו נתן 12 נקודות להסכם מול איראן שבהם בעצם הוא אומר רק הפלת המשטר היא הדרך לאיראן לצאת אל האור.

    צפו: מפגינים בטהרן היום מכים את אנשי הבאסיג' המדכאים את ההפגנות מטעם השלטון



    0 תגובות