"ביטול חובת גיוס" ח"כ מוזס: רק בצפון קוריאה נשים מחוייבות להתגייס

    איתי גדסי No Comments on "ביטול חובת גיוס" ח"כ מוזס: רק בצפון קוריאה נשים מחוייבות להתגייס

    בכנסת התקיים דיון על "ביטול חובת הגיוס" חברי כנסת מכל קצוות המפה הפוליטית קראו לתת לצה"ל להפוך לצבא מקצועי, היום שליש מהעם אינו מתגייס, חסימת דרכם של אלה לא נכונה לכלכלה ואינה נכונה חברתית

    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (ב') התקיים בכנסת כנס בנושא "ביטול חובת הגיוס" בדיון השתתפו חברי כנסת מכלל הקשת הפוליטית מימין ומשמאל. במהלך הכנס הצעת החוק של ח״כ רז וח"כ יהודה גליק על ביטול חובת הגיוס, הנושא נדון על ידי אנשי אקדמיה, צבא, נציגי החברה האזרחית וח״כים מכל קצוות הקשת הפוליטית.

    ח"כ יהודה גליק שיזם את הדיון (הליכוד) אמר בכנס: "אני עוסק בנושא מתוך פטריוטיות ואהבת הארץ – יש לנו רצון שהמדינה תהיה חזקה, אבל האמת היא שכיום כשליש מעם ישראל לא מתגייס כך שעובדתית הצבא הוא לא צבא העם. אם יש נושא שמפלג את החברה הישראלית ולא מאחד אותו בארבעים שנה האחרונות – זוהי חובת הגיוס וראוי לבחון מדי פעם את הנחות היסוד שלנו. לא יכול להיות שמה שהיינו זקוקים לו כשהיינו 600,000 איש ב-1948 לא משתנה כשאנחנו 8 מיליון איש בשנת 2018"

    ח"כ מוסי רז (מרצ): "הפכנו כבר לצבא חצי מקצועי והצבא מבין את זה היטב. השירות הולך ומתארך, ואנחנו בדרך לשם. הצבא הוא גורם מסליל מובהק, ארבעת העשירונים התחתונים כמעט ולא מתגייסים, ולכן לא מדובר בכור היתוך. יש קבוצות שלא מתגייסות ולא יתגייסו לעולם – כמה נמשיך להסית אחד נגד השני? כל מה שאנחנו מציעים זה גיוס חובה עם סייג אחד: מי שלא רוצה – לא צריך. זה מודל שיסיים את הסכסוך בין חרדים לחילונים שמפרנסים את השונאים ויאפשר למדינת ישראל להתעסק בבעיות האמיתיות שלה"

    ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה): "אנחנו יודעים את האמת – השוויון לא קיים, אין שוויון בין אחד שיושב על הגדר בעזה לבין אחד שמשרת במרכז הארץ, כל הנושא השיוויוני הוא ויכוח אין סופי. יתרה מכך, באיזו מדינה חוץ מבישראל יש גיוס חובה לנשים? צפון קוריאה. החילוניים לא באמת רוצים שבחורי הישיבה יתגיסו – הם לא יזהו את ילדיהם אחרי שלוש שנות שירות עם לומדי תורה. גם בכיר ביטחוני בכיר אמר לי: 'אני לא יכול להחזיק חיילים שכוח סמכותו הוא הרבי ולא הקצין ולו הקצין בדרגה הגבוהה ביותר'."

    יו"ר תנועת זהות חכ"ל משה פייגלין: "רוב הצבא מסכים על נושא ההתמקצעות, שורש המחלוקת הוא לא ביטחוני ולא כלכלי אלא נוגע לחשש של הציבור הרחב מאובדן מדורת השבט. הגיוס לצה"ל הוא הבר מצווה של הישראליות. השאלה היא איפה אנחנו תופסים את המדינה בחיי האזרח? אין דבר שיותר פוגע בחירות האדם כמו גיוס בכפייה".

    ח"כ עיסוואי פריג' (מרצ): "נושא גיוס החובה הוא בעצם רצון לשמור את מדינת השבט, כאשר 20% מאוכלוסיית ישראל הלא יהודים ע"פ לאום, שחולקים גורל משותף, מודרים ממנה. צבא העם מתעקש להוציא אותם מחוץ לכור ההיתוך. אני נגד כפייה, חובת הגיוס היא חוק אנטי דמוקרטי. אני בעד לאפשר לכל אזרחי ישראל, יהודים כערבים, לבחור את דרכם – אסור לחסום בפניהם אף אפשרות להתקדם, ללא הבדל דת גזע ומין".

    צילוםן: פלאש 90



    0 תגובות