"ארדואן מתכנן להיות ח'ליף מוסלמי, הרבה מעבר לסולטן" • האזינו

    עמית דניאל No Comments on "ארדואן מתכנן להיות ח'ליף מוסלמי, הרבה מעבר לסולטן" • האזינו

    המזרחן צבי מזאל סבור כי המהלך של ארדואן כולל הרבה מעבר לשלטון דיקטטורי בטורקיה: "הוא הכניס לימודי ג'יאהד בבתי הספר והקים מליציות בעיירות שדה" • וגם: מה התרחש דקות ספורות לאחר סגירת הקלפיות והיה מוזר באופן חריג?

    מפגין מחזיק בדגל טורקי צילום: בד רחים כתיב, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המזרחן צבי מזאל המשמש גם כחוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה שוחח עם אפרים דוד ושלמה ריזל במהדורת הבוקר והתייחס לבחירות בטורקיה ולנצחונו הצפוי של ארדואן בנשיאות, שוב.

    "היתה ציפייה שהוא לפחו לא יקבל אחוזי תמיכה רבים כל כך ויבינו שהוא לא זוכה לאמון גבוה מהציבור כמו שהוא חושב, הסקרים ניבאו חמישים אחוזים ואפילו פחות אבל בפועל הוא קיבל 52.5 אחוז וניצח", אומר מזאל.

    "מה שמעניין ולא מוסיף לאמון בטוהר הבחירות הללו", אומר מזאל, "זה שדקות ספורות לאחר סגירת הקלפיות הודיעו שארדואן מוביל ב-60 אחוזים. דבר תמוה ביותר. אני מניח שיש פה רמאות לא קטנה".

    שלמה ריזל הוסיף כי ייתכן שהמועמד שהפסיד לארדואן ימצא עצמו מאחורי סורג ובריח בהקדם. "קשה להאמין שארדואן יבליג לאמירותיו במהלך מסע הבחירות", אמר.

    מזאל תיאר את ארדואן כשואף להוות ח'ליף מוסלמי, "ההבדל בין ח'ליף לסולטן הוא שסולטן מנהל אבל ח'ליף הוא שליט על המוסלמים. בגלל זה אפשר לראות את ההתקרבות של ארדואן לפלגים המוסלמים, את הכנסת מונחי הג'יאהד ללימודי בתי הספר והקמת מליציות שמהוות איום על תושבים".

    לדברי מזאל, "המליציות של ארדואן היוו איום על מי שלא יצביע לו. ארדואן הולך בגדול ומתכנן מהלך כולל" אמר.

    האזינו:



    0 תגובות