מורה לחיים: בית הספר לילדים מיוחדים קיבל ירושה של מיליון דולר

    מוטי סבן No Comments on מורה לחיים: בית הספר לילדים מיוחדים קיבל ירושה של מיליון דולר
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המורה ג'נבייב קאווה הייתה מחנכת בבית הספר לילדים בעלי צרכים מיוחדים, היא שמרה על אורח חיים קפדני המסתפק במועט, לבילויים ולמסעדות בקושי יצאה, ממנעמי החיים לא נגעה, לעיתים רחוקות הייתה רוכשת בגדים לעצמה, חיי חיסכון וצניעות חייתה.

    כל תחילת חודש הייתה מפקידה בצייתנות ייקית את הצ'יק שקיבלה כשכר על עבודתה בבית הספר, רק שאף אחד לא ידע מה מתרחש בחשבונה ש המורה האפורה שלא רבים הכירו אותה.

    עמיתיה לעבודה ומכריה היו בשוק לפני כחודשיים, עח המורה חברתם שנפטרה בגיל 89 ב-2011 צברה במשך שנים בשקט בשקט, הון רב השווה לכמה מיליוני דולרים, המורה שהייתה מחוברת וקשורה מאוד לבית הספר שבו לימדה שהייתה משאת חייה, הותירה לו בצוואתה מיליון דולר. כלל הכסף הועבר לבית הספר "דומון" בניו ג'רזי לטובת מימון מלגות במכללה עבור תלמידים בעלי צרכים מיוחדים.

    רק לאחרונה, לאחר השלמת הביקרוקרטיה והפרצודורה הטכנית אותה היו אמורים לעבור, נעשתה העברה המחאה בסכום של מיליון דולר, לטובת מועצת החינוך של דומון, הידיעה הפתיעה מאוד את מפקח המחוז, עמנואל טריגיאנו, כאשר פתח את המעטפה. "מעולם לא יכולנו לדמיין שהיא צברה את הכסף הזה", אומר טריגיאנו. "היא אמרה לי פעם שהיא מתכוונת להשאיר משהו שיעזור לתלמידים, אבל מיליון דולר? זה מדהים."

    אותה מורה מוערכת גב׳ קאווה נתאלמנה מאז שנת בשנת 1990 ולא זכתה להביא לעולם ילדים. המורה לימדה בכמה בתי ספר בסביבה,משנת 1945 ועד 1990 שאז למעשה פרשה. מתנתה או ירושתה של המורה תממן לימודי מכללה במלגות שנתיות על סך של 25.000$ דבר שיכול להשפיע בצור עצומה על יכולת התלמידים לסיים את לימודיהם בהצלחה.



    0 תגובות