טורקיה אמרה evet למגלומן: רג'יפ טאיפ ארדואן שליט העל של טורקיה

    מוטי סבן No Comments on טורקיה אמרה evet למגלומן: רג'יפ טאיפ ארדואן שליט העל של טורקיה

    בתום מסע בחירות סוער וחסר תקדים בטורקיה, על עתיד המדינה באמת ולא רק בקלישאה. נשיא טורקיה מכה שוב ומנצח את הבחירות תוך כדי שגורף אליו 53% מהקולות בסיבוב הראשון, יריבו מוהרם אינג'ה קיבל 29% מהקולות | גם מפלגתו של ארדואן והמפלגה הלאומנית קיבלו יותר מ-50% ממושבי הפרלמנט ולא יצטרכו שותפות קואליציוניות | דיקטורקיה המסע ממשיך

    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ניצחון ענק לאדואן הפסד ענק לדמוקרטיה הטורקית: לאחר תום ספירת הקולות לבחירות לפרלמנט ולנשיאות. נשיאה הנבחר של טורקיה הוא רג'יפ טאיפ ארדואן שזכה ל- 53% מהקולות, מול יריבו מוהרם אינג'ה קיבל כ-29% מהקולות. מפלגתו של ארדואן זכתה ב- 43% מהקולות יחד עם המפלגה הלאומנית שזכתה ב-11% מהקולות הם ירכיבו את הקואליציה ללא צורך בשותפות נוספות.

    מנהיגים מהעולם שבחרו להתקשר לארדואן ולברכו על זכייתו, היו: אמיר קטר, נשיא פקיסטן, ראש ממשלת הונגריה ויו"ר הרשות הפלסטינית.

    בתוצאות הבחירות הללו מבסס רג'יפ טאיפ ארדואן את כוחו שהלך וגדל ללא הכרה בחמש עשרה שנות שלטונו, היום הוא שליט העל הכל יכול של טורקיה, כל מוסדות המדינה בידיו, הצבא המשטרה ובית המשפט.

    תפקיד ראש הממשלה ארדואן מתכוון לבטל ולהעביר אליו את כלל הסמכויות, הוא ימנה שרים כפי ראות עיניו, הפיקוד על הצבא והמשטרה יעבור אליו ישירות, ולמעשה כלל מוסדות השלטון והשירות לאזרח יהיו תחת מרותו ופיקוחם של נאמני ארדואן.

    כזכור לאחר ניסיון ההפיכה ב-2016 ארדואן עצר כ-150.000 אלף איש מספר בלתי נתפס, פיטר עשרות אלפים מהצבא, בתי המשפט, מערכות החינוך במטרה להשלים השתלטות טוטאלית על כלל המוסדות.

    במפלגות האופוזיציה מדווחים כי לאורך כל יום הבחירות היו זיופים קשים בקלפיות, אנשי האופוזיציה פרסמו תוצאות אלטרנטביות בהם ארדואן זכה רק ב-43% מהקולות ולא עובר את החמישים אחוז.

    צריך לזכור כי ככל שארדואן מקצין את עמדותיו הוא הופך למבודד יותר בעולם, השקעות בורחות מטורקיה והכלכלה הטורקית בשפל ענק שממשיך לדרדר את כלל הכלכלה הטורקית והאבטלה רק גודלת.

    היחס לישראל הולך להיות מוקצן עוד יותר ואולי להגיע לעימות ישיר עם ארה"ב על רקע הסכם השלום של הנשיא טראמפ שאינו בא ללטף את הפלסטינים, אלה להציב להם תנאים קשוחים וישרים.

    אם ארדואן יימשיך עם מצב החירום וההשתלטות על מוסדות המדינה בצורה אבסולוטית, לא מו הנמנע כי הפגנות כנגדו יתחדשו בטורקיה בשם כלל גורמי האופוזיציה.



    0 תגובות