ראה"מ נתניהו: אני לא חושש ללכת לבחירות

    מוטי סבן No Comments on ראה"מ נתניהו: אני לא חושש ללכת לבחירות

    הממשלה ניצבת באחת מצמתיה המעורפלים לקראת הבאות: ההצעה כי חוק הגיוס יעבור בקרחאה ראשונה ואז יכנסו בו התיקונים הנדרשים, מקבל התנגדות תקיפה במועצת גדולי התורה כי החוק לא יעבור בכלל במתכונתו ההרסנית | ראה"מ מעוניין לסיים מהר את הסאגה שמזיקה לו פוליטית, ומודיע בישיבת ראשי הקואליציה: איני חושש מהליכה לבחירות

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשעות האחרונות ניצבת לה דרמה של ממש, מצד אחד ראה"מ בנימין נתניהו רוצה להעביר את החוק כמות שהוא, מנגד מועצג"ה מתנגדת לכך בכל תוקף. מרן האדמו"ר מויזניץ' אמר בשבת האחרונה: כי אין שום פשרות למרות הביקורים אצלי מצד הנציגים הפוליטיים עמדתנו נשארה שהחוק לא יעבור בשום פנים ואופן.

    נציגי הציבור החרדי מנסים לתמרן לראות איך אפשר יהיה לשנות את החוק, אך בלי להפיל את הממשלה ולהעיר את כל העליהום התקשורתי והפוליטי על המגזר החרדי, דבר שירתיע את השרים לאשר את השינויים. החלופה שהציעו לנציגים החרדים כי החוק יעבור כמות שהוא בקריאה ראשונה, החרדים התנגדו לחוק, החוק יעבור בגלל תמיכת "יש עתיד", לאחר שהחוק יעבור יתבצעו בו שינויים כדרישת החרדים.

    הוראת הרבנים היא ברורה אם החוק יעבו בקריאה ראשונה יש לפרוש מהממשלה.

    בישיבת ראשי הקואליציה עם ראה"מ נתניהו, נדונה האפשרות להעביר את החוק בקריאה ראשונה למרות התנגדות החרדים, הערבים יעדרו מהמליאה בשעת העברת החוק.

    בישיבה אמר ראה"מ: כי לאחר שיושלמו 21 יום מאז הפצת התזכיר נוכל להעביר את החוק ככתבו בקריאה ראשונה בכנסת ולאחר הקריאה הראשונה, התקיים דיון משותף עם כלל מרכיבי הקואליציה, להכניס שינויים שיהיו מקובלים על כולם, ומשם להעברתו לקריאה שניה ושלישית.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו, אינו מוכן לגרור עוד את הסאגה החוקתית, נתניהו מתנגד בכל תוקף לדחייה נוספת מבג"ץ בעניין חוק הגיוס. לנתניהו לא טוב שתפוח אדמה הלוהט עדיין על בדר היום מבחינתו להעביר את החוק שיכול להזיק לו פוליטית ולקבור אותו עמוק באדמה ולקוות שיכחו מהעניין כמה שיותר מהר.

    במהלך הישיבה עם ראשי הקואליציה אמר נתניהו מפורשות: "כי הוא אינו חושש ללכת לבחירות ואם נלך יהיה בסדר". כלל לא בטוח אבל אם נתניהו ירצה ללכת לבחירות בוודי שאינו מעוניין שזה יקרה על רקע חוק הגיוס, כי הוא יצטרך את החרדים שוב לאחר הבחירות כשותפות טבעיות בממשלתו.



    0 תגובות