תוכנית טראמפ: ניתוק עזה מישראל. הרחבה לסיני בניית נמל ושדה"ת

    מוטי סבן 1 Comment on תוכנית טראמפ: ניתוק עזה מישראל. הרחבה לסיני בניית נמל ושדה"ת

    "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ כבר נמצאת בשלביה הסופיים לפני הצגתה. היום נחשף כי הטיפול בעזה הולך להשתנות, עזה תעבור לאחריות המצרים ואף יועסק במצרים, כמו כן בניית חווה סולארית לביטול התלות בחשמל בישראל, נמל ימי ושדה תעופה בעתיד

    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תוכנית השלום של הנשיא טראמפ הולכת ומתפתחת בקצב מהיר, רק בשבועיים האחרונים נפגשו יועצו הבכיר וחתנו ג'ראד קושנר ושליחו למזה"ת ג'ייסון גרינבלט עם מנהיגיןם ערביים דומיננטים, בהם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, מלך ירדן, נשיא מצרים, ועוד. טראמפ מעוניין להביא את עסקת המאה בהקדם.

    לפי הדיווחים המתפרסמים לאחרונה, הטיפול בעזה במסגרת הסכם השלום, הוא מקורי ומרחיק את הבעייה מישראל ומעביר אותה למגרש המצרי. טראמפ מעוניין שהסחר מול ישראל יילך ויעלם ומצרים היא תהיה המדינה היחידה בה תהיה לעזה אפשרות ליצור קשר עם העולם שבחוץ.

    על פי התוכנית: ארה"ב תשקיע בכספה בפיתוח אזור סחר חופשי ענק, שיאגד בתוכו חמישה מיזמי מסחר גדולים, במקומות האלו יועסקו, 2/3 תושבי רצועת עזה ו-1'3 תושבי סיני.

    מי שינהל את כל המגיעים והסיכומים ויהיו מופקדים על האזור יהיה הצבא המצרי. עוד על פי התוכנית: ארה"ב תקים נמל ימי בעזה, שיפוקח ע"י המצרים (דבר שלא בטוח שישראל תסכים לו) ובדי לפתור את משבר החשמל והאנרגיה ברצועה, תוקם חווה סולארית.

    בנוסף אם הכל יילך כמתוכנן, יקום נמל תעופה לתושבי עזה, הרצון של טראמפ הוא לנתק את עזה מישראל לגמרי, שלא ישראל תצטרך לדאוג להם והם לא יבואו בתלונות לישראל, הגבול יחסם הרמטית ומצרים תיקח פיקוד על עזה.

    כמו כן, כבר עכשיו המצרים הבהירו לרשות הפלסטינית , כי אם זו תמשיך לא להזרים את כספי המשכורות לעזה, הרצועה תתנתק כליל מהרשות הפלסטינית ולא תהיה קשורה אליה, בכירים ברשות התקפלו בעקבות האיום ואמורים להעביר את הכסף בקרוב.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      איזה טיפש עכשיו דאעש (וכד') יגיע לשם