חובת העמל בתורה \\ הרב נהוראי משה אלביליה

    הרב נהוראי משה אלביליה 1 Comment on חובת העמל בתורה \\ הרב נהוראי משה אלביליה

    הרב נהוראי משה אלביליה על מעלת עמל התורה והצעיר שהרחיק עד טיבט כדי לחזור הביתה

    לימוד בחברותא • אילוסטרציה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ישנם אנשים השואלים כיצד עמלי התורה יושבים ולומדים בכוללים ובישיבות במשך שעות רבות, מהו הכח המניע את אותם בני תורה ללמידה ממושכת ומייגעת עד כלות הכוחות ובמלים אחרות מהו הסוד שלהם?

    נאמר בשיר השירים "דודי ירד לגנו לערוגות הבושם"  התורה היא בבחינת ריח טוב ומשכר שכל מי שמריח מיד נדבק, כל יהודי צריך לדעת הדבקות בתורה נמצאת אצלך ובך! ברגע שתריח, שתנסה – אז תבין את מתיקות ונעימות התורה, ואם אתה לא מריח…

    מספר הרב יצחק פנגר בספרו "המכתב": היה צעיר אחד שלא שמר תורה ומצוות והשתייך ל"תרבות הישראלית הנאורה". הוא חיפש את דרכו אחר הצבא וכדרכם של ישראלים רבים נסע למזרח הרחוק. וכשהגיע לשם התחבר מאד לגישה הבודהיסטית והיה שואל את עצמו תמיד איך אותם הנזירים יושבים כמה שעות מדיטציה על הר גבוה בלי להניד עפעף… החליט שהוא רוצה לפגוש את הדאלי לאמה, הראש של אותם הנזירים, וכך אחר תקופה ארוכה נקבעה לו פגישה עם הדאלי לאמה…  הוא נכנס אליו, התיישב מולו ואמר: מאד התפעלתי מכם, באתי אליך שתלמד אותי להיות אחד מכם! לפתע הרצינו פניו של הדאלי לאמה ושאל: אתה מישראל? כן. ענה אותו יהודי, ואתה יהודי? שוב ענה הישראלי בחיוב, ואז אמר לו הדאלי לאמה את התשובה שטילטלה את חייו: אז מה באת לחפש אצלנו? בתורה שלכם יש הכל. כל הדתות בעולם הן חיקוי לדת היהודית! אותו יהודי חזר לארץ, וכבר החל בצעדיו הראשונים בהכרת יהדותו ודתו.

    אם הגויים יודעים שכל הדתות בעולם הן חיקוי לדת היהודית, מה נענה אנו? האם אנו מרגישים את ה"בושם" שבתורתנו? את היופי שביהדותנו? בדורות האחרונים עולם התשובה צבר תאוצה, בני תורה ותלמידי חכמים עצומים שעד לפני מספר שנים היו נמצאים בצד השני של המתרס והיום שולטים בחלקים נכבדים בש"ס ופוסקים. ובאמת לראות ולהתמוגג. ואחרי כן הולכים ועושים נפשות לתורה. זו תגובת השרשרת האמיתית לתורה וירא"ש טהורה.

    ביד כל יהודי להוסיף בעם ישראל נעימות ואהבה ליהדות, אחווה שלום ורעות, שיהא בבחינת "כזה ראה וקדש"…

    ולסיום בנימה אישית רציתי לומר ולהקדיש ברכת ישר כח גדול להנהלת הרדיו על ההשקעה בחידון ההלכה למעשה שנערך בפריז עיר הבירה הצרפתית בניצוחו של הגאון הגדול הרב אופיר מלכה שליט"א.

    איזו בקיאות נפלאה! אשריכם ואשרי חלקיכם! וכשמסתכלים על אנשי אירופה בשליטתם בתורה והלכה זה מחייב גם אותנו ללמוד מהם. "קנאת סופרים תרבה חכמה". בהשקעה האמיתית בתורה וירא"ש.

    וזה "האדם כי ימות באוהל" המיתה האמיתית היא  באוהל התורה! כמו הסיפור הידוע על אותו אדם שהיה אומר לאשתו ברגע שאני לומד אני לא כאן בחנותנו הקטנה, יום אחד הזדמנה להם עסקה גדולה ובאה האשה להפריעו מלימודו בבית המדרש, ובכניסה לבית המדרש היא רואה מודעת אבל קטנה על מותו של בעלה, כמעט חישבה להתעלף… נכנסת ורואה אותו יושב ולומד כבקיא ורגיל, אמרה לו: מה זה המודעה הזו? אמר לה: כשאני לומד אני מת, למה? כי "אדם כי ימות באוהל"

    ושנזכה לעמול בתורה באמת!

    שבת שלום ומבורך!



    1 תגובות

    מיין תגובות