אייכלר: מה שרואים כהבדלים בין גדולי ישראל זו טעות אופטית

    מוטי סבן 2 Comment on אייכלר: מה שרואים כהבדלים בין גדולי ישראל זו טעות אופטית

    ח"כ ישראל אייכלר אומר על "חוק הגיוס" שמעמיד את הקואליציה בסכנה ואת הציבור החרדי מבולבל | יהיה תיאום מלא בין מועצות גדולי התורה | התרגיל שמתכנן לבג"ץ | והאם החוק יעבור במושב הקיץ הקרוב

    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתוכנית הפופלארית "פלפוליטיקה" בהגשת הפרשנים הפוליטים אבי בלום ויעקב ריבלין ברדיו "קול חי" התראיין הערב (חמישי) ח"כ ישראל אייכלר בראיון אחד על אחד על חוק הגיוס:

    השאלה הגדולה שעמדה על אישור מתווה גיוס המקובל על הציבור החרדי, הייתה כי מצד אחד מועצת גדולי התורה ,הורתה באופן תקיף וחד משמעי, להתנגד לחוק הקיים ואם הוא יוגש לפרוש מהממשלה, אך בצד השני של מועצת גדולי התורה הליטאית, נראה כי הורו לנציגי הציבור להגיע להבנות מול הממשלה, הדבר יוצר רושם ח"ו כביכול כל זרם עושה דין לעצמו.

    ח'כ ישראל אייכלר עוצר את כל השמועות הלא נכונות ואומר נחרצות: "יהיה תיאום בין אגודת ישראל לדגל התורה בנושא הגיוס". אייכלר מסביר את דבריו: מה שאנשים רואים כהבדלים בין גדולי ישראל החסידים לליטאים זו טעות אופטית. בסוף המטרה של כולנו הוא אומר: המטרה של כולם היא שאף בחור ישיבה לא יתגייס לכור ההיתוך החילוני.

    ח"כ אייכלר תקף בהמשך דבריו את הוועדה שמינה שר הביטחון והוביל קו אנטי חרדי כבר מהתחלה: "עצם העובדה שלא התייעצו עם נציגי יהדות התורה בועדה של ליברמן זה כבר אומר לאן כיוונו מנסחי החוק".

    עוד הוסיף ח"כ ישראל אייכלר לבלום וריבלין, הרעיון שיעמוד במבחן בג"ץ הוא ללכת בצורה שבג"ץ לא יוכל לפסול: בג"צ לא יאשר שום חוק שיפגע בערך 'השוויון'. לשם כך אני יזמתי רעיון יחד עם בכיר בליכוד כדי להכניס תוספת בחוק שתאפשר דיחוי מהצבא גם לנערים מאוכלוסיות שונות כמו חוקרי סרטן ומחלות קשות.

    האם עד סוף מושה הקיץ יחוקק חוק הגיוס כמו שרבים דרשו זאת, שאלו המראיינים, ח"כ אייכלר היה מציאותי לאור הנסיבות: לא נראה שנשלים את החקיקה בנושא הגיוס עד סיום המושב.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      בס"ד
      א. אם כבר תמונה למה לא תמונה שנראה את רבינו הקדוש מרן אילת השחר זיע"א
      ב. וכבר מראש זה ברור למרות כל העיתונאים והתקשורת המחרחרת ריב ומדון כי רוב הסיכוים שיהיה תיאום וכבר הכריז את זה הרב יעקב אשר,

    2. 1

      אני הקטן שואל מה החשש ממחלוקת בהשקפה בכל הדורות היה מחלוקת בעניין השקפה ואני לא רואה שום חיסרון בזה די לנו אם נראה מה שעשה ר' שמואל זצ"ל שהוביל קו נוקשה וקו זה היה נגד כל גדולי ראשי הישיבות
      ואני חוזר שוב זה לגיטימי שיש מחלוקת השקפתית ולא צריך לטייח את זה