התחליף הטורקי: שרי הביטחון האזוריים נפגשים יחד

    מוטי סבן No Comments on התחליף הטורקי: שרי הביטחון האזוריים נפגשים יחד

    שר ביטחון אביגדור ליברמן טס הלילה (חמישי) לקפריסין לפגישה עם עמיתיו מיוון וקפריסין. על הפרק: שיתוף פעולה בתחומי הגנה, צינור הגז ואבטחתו, והתנעת פרויקטים החשובים לשלוש המדינות

    20:26
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on יו"ר ש"ס דרעי תוקף: "זו מלחמת שמד; נבחן את צעדינו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע המתיחות עם טורקיה, יוצא שר הביטחון אביגדור ליברמן הערב (חמישי) לקפריסין, שם ייפגש עם שר ההגנה של קפריסין סאבאס אנג'לידס ושר ההגנה היווני פאנוס קאמנוס. השלושה נפגשים במסגרת "פורום שרי הביטחון" של שלוש המדינות שקשריהם התחזקו, בעקבות פורום דומה שבנה ראש הממשלה לראשי המדינות.

    ישראל קפריסין ויוון, להם אינטרסים משותפים בביטחון, חילות האוויר והיבשה של ישראל מתאמנים אצלם באופן סדיר. טורקיה היא מדינה שמאיימת באופן תדיר על שלושת המדינות ובעקבות כך נחתם הסכם הגנה בין השלושה.

    על הפרק בפגישה הנוכחית, האיום הטורקי, והחשש הביטחוני מייצוא הגז דרך קפריסין ויוון על אירופה כולה. המפגש ייערך בלרנקה ביום שישי.

    שר הביטחון של קפריסין סאבס אנג'לידס, אמר לתקשורת, כי שרי הביטחון ידונו על "ביטחון אזורי, תחומי שיתוף פעולה אפשריים בין שלוש המדינות וקידום נוסף של שיתוף הפעולה הצבאי שלנו, שכבר קיים באמצעות תרגילים משותפים, וכן על הרחבת שיתוף הפעולה הזה לנושאים הקשורים להגנת סייבר ובתחום החיפוש וההצלה".

    בהמשך דבריו ציין, כי מטרת הפגישה היא לייצר יציבות איזורית, כך יקרה רק באמצעות שיתוף פעולה. גם בתחום אבטחת ימית יהיה שיתוף פעולה וקידום פרוייקטים, אנרגיה, ופרוייקטים משותפים עתידיים.

    אנג'לידס אמר: אירוע מתוכנן בתחום ההגנה בהתתפות של חברות קטנות ובינוניות משלוש המדינות, יתקיים בניקוסיה ב -21 ו -22 ביוני.



    0 תגובות