הרב אריאל: "אסור לאכול מהכשרות של צהר; זה לא כשר"

    דוד פיינגולד No Comments on הרב אריאל: "אסור לאכול מהכשרות של צהר; זה לא כשר"

    סערת כשרות צהר: לאחר שהוציא יחד עם גדולי הרבנים בציונות הדתית מכתב מחאה כנגד כשרות צהר, קובע הרב יעקב אריאל כי הכשרות האלטרנטיבית של ארגון צהר – אינה כשרה ומסביר: "הכשרות ברמה נמוכה יותר, ואילו הציבור חושב שזו כשרות, כי חתום עליה רב"

    הרב יעקב אריאל צילום: אורן נחשון, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רב העיר רמת גן לשעבר, הגאון רבי יעקב אריאל, מתייחס לסערה סביב הכשרות האלטרנטיבית שמפעיל ארגון צהר ותוקף את המיזם ופעולותיו.

    במענה לשאלה האם המיזם פוגע בכשרות של הרבנות הראשית, אומר הרב: "זה חמור מאוד. כל כשרות פרטית, לא משנה מאיזה כיוון, פוגעת ברבנות, בכשרות הממלכתית הארצית, שהיא הכשרות העיקרית במדינה".

    בריאיון לשבועון "גילוי דעת", מסביר הרב את ההבדל בין גופי הבד"ץ לכשרות האלטרנטיבית של צהר: "יש בד"צים שלא עושים הכשר נפרד אלא מוסיפים גם את הדרישות שלהם על בסיס הרבנות הראשית, וזה בסדר. אם אדם רוצה עוד הכשר, חומרה נוספת, בבקשה, על בסיס ההכשר של הרבנות הראשית. אבל ייסוד כשרות פרטית ללא יסוד של רבנות הראשית הוא קלקול המסגרת הארצית" אומר הרב.

    "הכשרות במדינה – בצבא, בבתי החולים ובמקומות הציבוריים – הכול על פי הרבנות הראשית, וכל פגיעה ברבנות הראשית היא הרס וחורבן" מסביר הרב את רוחב הבעיה.

    על הבעייתיות שיש בכשרות צהר, מעבר לכך, אומר הרב: "צהר מנהלים כשרות פרטית נפרדת, ויש בכך שתי בעיות: עצם מתן ההכשר מגוף פרטי וגם הכשרות שלהם פחותה. לדוגמה, בצהר אומרים שמסעדה בשרית יכולה לקבל הכשר מהדרין תמורת משגיח שנמצא במסעדה אולי שעתיים, שלוש ביום בסך הכול, ואילו הרבנות דורשת נוכחות משגיח ארבע שעות ביום לקבלת כשרות מהדרין, ורק בכשרות רגילה המשגיח נמצא במסעדה שעתיים ביום. עצם ההצעה היא תחרות לא הוגנת, ויתרה מזאת, הכשרות ברמה נמוכה יותר, ואילו הציבור חושב שזו כשרות, כי חתום עליה רב".

    צהר

    צהר בהכרזה על הקמת מערת הכשרות | צילום: פלאש 90

    הרב אריאל קובע נחרצות: "אסור לאכול מהכשרות של צהר, זה לא כשר, שיהיה ברור חד-משמעית".

    כשנשאל על הטענות שיש כלפי רמת הכשרות של הרבנות, אמר הרב: "הכשרות של הרבנות צריכה שיפורים. יש בעיות, יש ביקורת צודקת ולא הכול בידי הרבנות. זו כשרות ארצית בהיקף אדיר, ולא בכל מקום אפשר להגיע להכשרים ברמה הרצויה. יש תקלות שצריך לתקן, אבל לא על ידי יצירת תחרות פרועה ולא הוגנת. אם רוצים לשפר צריך לעזור לכשרות של הר- בנות, לשפר אותה, לעודד אותה ולרכוש רק מוצרים של הרבנות, ובכל תקלה יש להעיר את תשומת לב רב המקום או הרבנות הראשית".



    0 תגובות