האישום כנגד המחבל חושף: האמת מאחורי "מות" הפעוטה מגז מדמיע

    בנצי לייזרוביץ No Comments on האישום כנגד המחבל חושף: האמת מאחורי "מות" הפעוטה מגז מדמיע

    כתב אישום שהוגש היום כנגד מחבל שחדר לישראל מרצועת עזה חושף את הסיפור האמיתי מאחורי טענות חמאס להרג פעוטה מגז מדמיע | כמה כסף קיבלה המשפחה וממה היא באמת נפטרה?

    מתפרעים בגדר המערכת | אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל
    21:51
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on הרב שווינגר: "עולם הישיבות ישרוד גם בלי תקציב"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד מחמוד עומר, תושב רצועת עזה כבן 20, בגין עבירות של חברות בארגון טרור, אימונים צבאיים ופעולה בנשק למטרות טרור, התפרעות, ניסיון להסתננות, ניסיון לפגיעה ברכוש צה"ל וניסיון להצתה המהווים מעשה טרור. העבירות בוצעו על רקע פעילותו של הנאשם במסגרת המוג'הידין – פלג של ארגון חללי אל אקצה, ועל רקע השתתפותו בצעדת השיבה ובהתפרעויות בקרבת גבול ישראל באזור מעבר קרני וניסיונו, יחד עם פעילים נוספים, לחתוך את גדר הגבול ולהצית עמדת שמירה של צה"ל.

    מכתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד יואב קישון, עולה כי במהלך שנת 2017 הצטרף הנאשם למוג'הידין, שהינו פלג של ארגון חללי אל אקצה, לאחר שהובטח לו סיוע כספי למשפחתו. הנאשם השתתף בפעילות דתית של המוג'הידין ובאימונים צבאיים שנועדו להכשיר את משתתפיהם ללחימה נגד ישראל. בסוף שנת 2017 הצטרף הנאשם לפעילות שמירה חמושה (ריבאט) מטעם המוג'הידין והשתתף בשמירות כשהוא חמוש ברובה קלצ'ניקוב ומחסנית, במטרה להילחם בכוח צה"ל אם יגיע לאזור.

    עוד עולה מכתב האישום כי ביום 14.5.18 יצא הנאשם להשתתף בצעדת השיבה שהתנהלה מול גבול ישראל באזור סג'עיה שברצועת עזה. במקום התקהלו כ- 10,000 אנשים, חלקם טיפסו על חומת מעבר גבול קרני וניסו להשחית את השערים של מעבר הגבול. כאשר השתתף הנאשם בהתפרעות בקרבת הגבול, התקשרה אליו אימו ואמרה לו כי ביתה של מרים אחותה, תינוקת בת 8 חודשים בשם לילא אל ג'נדור נפטרה.

    כשהגיע הנאשם לביתו נודע לו כי לילא נפטרה עקב מחלת דם שככל הנראה דומה למחלה שגרמה למותו של אח אחר של התינוקת, סלים אל ג'נדור, שנפטר בשנת 2017 בגיל דומה, וכי ההורים אמורים לעבור בדיקות דם כתוצאה מכך.

    מאוחר יותר נודע לנאשם כי דודתו מרים ובעלה אנואר סיפרו לתקשורת כי לילא נפטרה עקב שאיפת גז מדמיע שפיזרו חיילי צה"ל במהלך ההפגנות באזור הגבול, דבר שאינו אמת, וזאת משום שבכיר החמא"ס, יחיא סנואר, שילם להם 8,000 ₪ כדי שיטענו כי לילא מתה בשל שאיפת גז מדמיע במהלך הפרות הסדר.

    אישום נוסף מייחס לנאשם כי בתאריך 28.5.18 הצטרף הנאשם לפעילים נוספים מתנועת המוג'הידין במטרה לחתוך את גדר הגבול, להיכנס לישראל שלא כדין ושלא דרך מעבר גבול, לשרוף עמדת שמירה בלתי מאוישת של צה"ל, לעשות בידיהם סימן ניצחון, ולצלם את האירוע. תפקידו של הנאשם היה להיות תצפיתן בזמן האירוע. הנאשם ושניים אחרים יצאו לאזור הגבול, כשהאחרים נושאים עימם מספריים לחיתוך תיל  ובקבוק בנזין וכן מצלמת ווידאו.

    השלושה הגיעו לגבול אך לא הספיקו להוציא לפועל את תכניתם לאחר שחיילי צה"ל הבחינו בהם ופתחו לעברם באש. הנאשם ואחד הפעילים שהיה עימו נעצרו ע"י צה"ל.

    במקביל להגשת כתב האישום בקשה הפרקליטות להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים נגדו.



    0 תגובות