העולם נגד איראן: ארה"ב סין רוסיה ואירופה נגד נוכחות איראנית בסוריה

    מוטי סבן No Comments on העולם נגד איראן: ארה"ב סין רוסיה ואירופה נגד נוכחות איראנית בסוריה

    המטוטלת התהפכה לרעתה של אירן בסוריה, בגלל אינטרסים כלכליים סינים במדינה, גם סין רואה באירן גורם מפריע ובעייתי ומתייצבים נגדה

    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המערכה בסוריה מסתבר היא החלה בנקודת ניצחון איראנית והופכת אט אט לבור המוות של משטר האיתולות, זה החל בביטול הסכם הגרעין, נוכחות צבאית אמריקנית בסוריה להדיפת איראן, המשיך בסכסוך עם רוסיה שלא מגנה על אירן, המשיך בביקור המדיני המוצלח של ראה"מ באירופה שם פה אחד כולם היו נגד נוכחות איראנית בסוריה.

    עכשיו זה ממשיך עד לסין. מסתבר כי בתחילת המערכה בסוריה תמכה סין באיראן משיקולים כלכליים, סין רצתה לזכות בחוזי עבודה ותשתיות מול איראן, בשיאו יבנה גשר יבשתי לים התיכון משם להמשיך לבנות תחבורה יבשתית מאירן ומהמזה"ת עד לאירופה.

    רק שכאן הכל החל להתהפך, סין מבינה היום שהרוסים שולטים בסוריה ולא האיראניים, משכך האינטרסים הכלכליים עברו לרוסיה ועזבו את איראן, רצונם של הסינים לזכות ע"י הרוסים בפרויקטים לשיקום סוריה.

    רוסיה מעוניינת בקשר מסחרי עם סין, גם בגלל גודלה הכלכלי וכוח הבודה שיכול ומסוגל לייצר פרוייקטים ענקיים. מעכשיו סין רואה באירן נטל בייתי בסוריה.

    אירן רואה איך ההשקעה האדירה שלה שמסתכמת ב-25 מיליארד דולר הולך לפח, לא מוכנה לוותר כל כך מהר, הכוונתה להישאר, או גכמו שאמר מזכ"ל חיזבאללה גם אם כל העולם יהיה נגדינו לא נעזוב.

    רוסיה ייבשה את איראן ועד היום היא לא קיבלה אפי' פרויקט שיקום אחד דיכניס לה כסף לקופתה הריקה. אין ספק ככל שהלחץ יגבר רוסיה וארה"ב וישראל ילכו עד הקצה בכדי להוציא את איראן רק שנראה שרק כח הזרוע יוציא אותם מסוריה ולא באמצעים דיפלומטים, בסןף הפרסים לא יוותרו על המיליארדים שהושקעו.



    0 תגובות