בחריין תהיה הממלכה הראשונה שתקיים יחסים דיפלומטים עם ישראל

    מוטי סבן 1 Comment on בחריין תהיה הממלכה הראשונה שתקיים יחסים דיפלומטים עם ישראל

    ממלכת בחריין אחת משבע האמירויות במפרץ, היא פרו ישראלית בצורה מובהקת, הכריזה על חיזבאללה כארגון טרור, מארחת משלחות יהודיות וישראליות. היום מצהיר בכיר בממלכה: אנחנו הראשונים שנפרוץ את המחסום ונקיים יחסים דיפלומטים מלאים

    יהודים בבחריין
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אזור המפרציות בהם שוכנות איחוד האמירויות הערביות העשירות, הינו אזור מתון פרו מערבי המעוניין בקשרים עם ישראל. ככל שעובר הזמן היחסים נעשים גלויים יותר. היום (רביעי) התראיין בכיר בחרייני לערוץ i24news הבכיר דיבר בפתיחות רבה, לדבריו: "בחריין לא רואה בישראל אויב״

    עוד הוסיף: "אני מאמין שהממלכה תהיה ראשונה מבין מדינות המפרץ שתכונן קשרים דיפלומטיים עם ישראל". מהלך כזה, הוא הסביר, "לא ינגוד את העקרונות של בחריין".

    בסוף החודש, משלחת רשמית ישראלית עתידה לנסוע בפעם הראשונה לבחריין כחלק מכנס של ארגון אונסק"ו של האו"ם. אותו בכיר הסביר על הכנס ואמר כי אומנם בחריין חייבת לארח את המשךלחת הישראלית כחלק מהכנס הבינלאומי, אך אנחנו נותנים לכל צד להביע את השקפותיו. הפתיחות הבחריינית קפצה כמה מדרגות.

    בחריין מקיימת קשרים חשאים עם ישראל לאורך השנים, אך במלחמה מול איראן הקשרים החלו להתהדק עוד יותר, שר החוץ של בחריין חאלד בן אחמד אל-חליפה אמר: כי לישראל הזכות להגן על עצמה מפני איראן ואף להרוס את מקור הסכנה.

    בהלווית נשיא המדינה שמעון פרס, שלחה בחריין נציגות מטעמה להלוויה בירושלים. כמו כן במהלך העברת השגרירות לירושלים, התבטא בכיר בחרייני בעד העברת השגרירות ואמר כי ירושלים אינה עיר הבירה של המדינה הפלסטינית העתידית.

    "לאור השינויים באזור, האינטרס הבחרייני הוא הדבר החשוב ביותר עבור בחריין", הוסיף הבכיר, "ולכן מאמין כי הממלכה תהיה הראשונה לפרוץ את הדרך מול ישראל".

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בחריין אינה נמנית עם אמירויות המפרץ! זוהי טעות!