נתניהו: אגרוף הפלדה של צה"ל יהלום את כל מי שרוצה לפגוע בנו

    מוטי סבן No Comments on נתניהו: אגרוף הפלדה של צה"ל יהלום את כל מי שרוצה לפגוע בנו

    נאומו המלא של ראש הממשלה בבה"ד 1 בסיום קורס קצינים. ראה"מ התייחס למצב המתוח בגזרות השונות ואינו פירט את המהלכים אך איים במפורש על תגובה הולמת. בהמשך שיבח את חיל היבשה וחשיבותו: כושר הפריצה והפעלת מחץ בהתקפה חיוניים להכרעה בקרב

    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס סיום קורס קציני יבשה בבה"ד 1:

    מהיום תצעדו בראש, ועיניים רבות יהיו תלויות בכם. אתם תובילו את לוחמינו בפעולות הביטחון השוטף, ואף לשדה המערכה – אם זו תיכפה עלינו. בשם כולנו, דרך צלחה, אנחנו גאים בכם, אנחנו מאמינים בכם.

    לפני 49 שנים, שנה אחרי שהוקם הבסיס הזה, בעיצומה של מלחמת ההתשה, גם אני עברתי את קורס הקצינים במצפה רמון. במשך כמה שנים זה היה ביתי. הכל היה חדש, בוהק, כמובן לא היו כאן את המסכים האלה, אבל בשאר הדברים זה די דומה.

    מסביב כמעט הכל היה צחיח ומקובע. וזה בניגוד למה שקורה היום בנגב, שאת פניו אנחנו משנים בהשקעה אדירה. בכבישים, ברכבות, בבאר שבע, בירוחם, בדימונה. לצה"ל יש חלק חשוב בהפרחת הנגב, בהעברת צה"ל דרומה, ובמעבר של עיר הבה"דים שבנינו אותה כאן. בכל שאר הפעולות הכבירות, וגם כאן במצפה רמון שמשנה את פניה.

    הערכים שלמדתי כאן, בבית הספר לקצינים במצפה רמון, היו המשך לערכים שספגתי ביחידה ממנה באתי. יוזמה, חתירה בלתי-מתפשרת להשגת היעד, דבקות במטרה. מהי המטרה שעלינו לדבוק בה? הגנה על מדינתנו האחת והיחידה, וניצחון במלחמה.

    סוד כוחו של צבא הגנה לישראל, טמון בידיעה על מה אנחנו מגינים. לפני 70 שנה חידשנו את קיומנו הריבוני בארצנו. מעם נרדף ופצוע הפכנו לעם רב-כוח, זקוף קומה. החיבור לשרשרת הדורות נוסך בנו את העוז להמשיך להיאבק להבטחת נצח ישראל. זהו היעד, זוהי התכלית – להבטיח את עתידו של עמנו בארצנו.

    זה לא הפעם הראשונה שאני בא הנה לטקס, ולפני הטקס, כמו תמיד, התרגשתי לראות ליד לשכת המפקד את תמונתו של אחי הבכור יוני. בתמונה נראה יצחק רבין ז"ל, כשהוא מצמיד לדש הצווארון של יוני את סיכת המ"מ, סיכת החניך המצטיין.

    כמה שנים לאחר מכן הגעתי אני לכאן. אבל לפני שהתחלתי את הקורס, יוני, שהיה אח מאוד דואג, רצה לוודא שאני אצליח כאן. הוא לקח אותי לשטח, ליד ראש העין. ישבנו במרומי גבעה ויוני אמר לי: 'דמיין שאתה פה עם כיתת חיילים, הנשק הכי כבד שיש לך זה מא"ג.

    מהגבעה מולך, מרחק של כמה מאות מטרים, כוח אויב פותח עליך באש. מה אתה עושה?'. אני חשבתי לרגע ואמרתי: 'מה הבעיה? אני משאיר את המאגיסט שירתק את האויב. עם יתר הכוח אני עושה איגוף בציר נסתר בוואדי, ומפתיע את האויב מן הצד'. ואז יוני אמר לי:' זה בסדר, אבל שכחת משהו'.

    שאלתי אותו: 'מה שכחתי?' והוא ענה 'אתה חייב לשמור על קשר עין עם האויב בציר התנועה – כי אולי, אולי כשתגיע ליעד, האויב כבר לא יהיה שם. גם האויב זז. האויב אינו סטטי. ולכן אתה חייב כל הזמן לעדכן את המהלכים שלך, ולהתאים אותם לשדה הקרב המשתנה. זאת הדרך שתגבר על האויב ותנחית עליו מכה ניצחת'.

    זה דורש יוזמה ותושייה, יכולת אלתור ולפעמים זה דורש גם אורך רוח. התובנות החשובות הללו מלוות אותי עשרות שנים, והן נכונות מתמיד.

    יש לנו שלום מבורך עם מצרים ועם ירדן, שמחזיק מעמד חרף סערות הזמן, אבל אנחנו רואים בכמה חזיתות מסביבנו אויבים שתוקפים אותנו או מנסים לתקוף אותנו.

    אינני מתכוון לפרט את המהלכים שאנו מתכננים מול עזה. העוצמה תגבר ככל שיידרש. אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ומוטב שאויבינו יבינו זאת – ועכשיו.

    לגבי החזית בסוריה, אנחנו פועלים כל הזמן כדי למנוע את ההתבססות הצבאית של כוחות איראן וגרורותיה שם. לא ניתן למי שקורא להשמדתנו להפוך את סוריה לבסיס תקיפה נגד ישראל.

    אגרוף הפלדה של צה"ל הולם ויהלום בעוצמה בכל מי שחותר לפגוע בנו.

    קצינים וקצינות יקרים, במשמרת שלכם אתם ממשיכים לאחוז בלפיד השליחות. אהבת המולדת מפעמת בלבכם. "לכה והייתה לנו לקצין" – המילים הללו שהושמעו לפני למעלה מ-3,000 שנה, בתקופת השופטים, הן עדיין מחייבות כבראשונה.

    לו היו איתנו מצביאי התנ"ך, המכבים, בר-כוכבא, טרומפלדור, חיילי הגדודים העבריים, לוחמי המחתרות וראשוני צה"ל, אני בטוח שהם היו נותנים לכם חיבוק אמיץ.

    אתם, שמייצגים נאמנה את כל שדרות החברה הישראלית, מוכיחים שלא הולך ופוחת הדור. בדיוק להפך. הדוגמה האישית שתציגו לפקודיכם, יכולת ההובלה והנכונות להסתער קדימה גם בסיכון עצמי יוסיפו לבסס את עליונותנו מול מבקשי נפשנו.

    אני מייחס חשיבות רבה לכל מרכיבי בניין הכוח. אנחנו משקיעים השקעה כבירה בהתעצמות אווירית, בזרוע הים, במודיעין, בסייבר. אבל אני מייחס חשיבות מיוחדת לכוחות היבשה: כושר הפריצה והפעלת מחץ בהתקפה חיוניים להכרעה בקרב.

    כך גם ביחס לטכנולוגיה: הטכנולוגיה משרתת את הצרכים המבצעיים, במתן תמונה טובה יותר של זירת הקרב ובסגירה יעילה של מעגלי האש. בכוונתנו להעצים את כוחות היבשה בטכנולוגיה חדישה עוד יותר – ברובוטיקה קרקעית וברחפנים, שהם רובוטים אוויריים. באמצעים אלה ואחרים נוכל להגשים משימות ומטרות רבות של כוחות היבשה ביתר יעילות וביתר הצלחה.

    עם זאת אני חייב להגיד דבר פשוט שאיננו משתנה – הטכנולוגיה איננה מבטלת את הגורם האנושי, היא איננה מבטלת את הצורך במנהיגות ובתעוזה שתמציתם הצו 'אחריי!'. אסור לוותר על הפיקוד מלפנים, אסור לוותר על החתירה למגע. ההתייצבות בראש כוח הלוחמים הייתה ותישאר יסוד מרכזי במורשת צה"ל. שם כתוב על הקיר – "ממני תראו וכן תעשו".

    קציני וקצינות היבשה, כולכם חדורים אותו ניצוץ של צדקת הדרך ושאיפת ניצחון, שבלעדיו לא תידרך קשתנו. העם כולו מחזק את ידיכם, נושא תפילה להצלחתכם וגאה בשליחותכם.

    בהצלחה רבה לכם.
    חזקו ואמצו".



    0 תגובות