בסוף זה קרה: צפון קוריאה סיפרה לנתיניה על הפגישה עם טראמפ

    שלמה ריזל No Comments on בסוף זה קרה: צפון קוריאה סיפרה לנתיניה על הפגישה עם טראמפ

    יומן החוץ: התגלית בצפון קוריאה, הסכם הסחר שמעצבן את טראמפ, "החגיגה הדמוקרטית" בטורקיה ומחנה הפליטים בפאתי ארה"ב • שלמה ריזל במסע עולמי

    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זה לקח כמה ימים אבל בסוף זה קרה. הטלוויזיה הממלכתית בצפון קוריאה נאותה לספר לעשרים וחמשה מיליוני התושבים במדינה על פגישתם של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם המנהיג העליון, מזכירה הכללי של מפלגת הפועלים הקוראינית, ומפקד הצבא, קים ג'ונג און כמובן.

    למרות שבכתבה ניתנת הזדמנות לאזרחים האומללים, העניים והמורעבים לראות את ביקורו של מנהיגם הדיקטטור במדינה משגשגת ומנקרת עיניים כמו סינגפור, היא נועדה להעביר לאזרחים את עוצמתו של מנהיגם כמו גם להעביר מסר כלכלי, לפיו צפון קוריאה לומדת על האלמנטים הכלכליים שהובילו לשגשוגה של סינגפור. כך אם תהיתם, תופסים כמה ציפורים במכה אחת.

    2. ביום ראשון הקרוב, העשרים וארבעה ליוני למניינם יערכו בטורקיה בחירות הבזק לנשיאות. אלו הבחירות הגורליות ביותר במדינה ותוצאותיה יהיו הרות גורל לכלל התושבים. אם ארדואן ינצח הוא יסיים את הפיכת המשטר למשטר נשיאותי, כזה שנותן לו את כל הכוח ויהפוך להיות גם המפקד העליון של הצבא ויתר כוחות הבטחון. אם יפסיד, טורקיה עתידה לחזור אולי למחוזות השפיות.

    ארדואן יצא לבחירות האלו, אותן הקדים בשנה וחצי, בידיעה כי הוא ינצח אותן ללא ספק. אבל הכלכלה של טורקיה שהתרסקה בחודשים האחרונים הביאה אותו למצב שבו לא ישיג ככל הנראה את 50 האחוזים הנדרשים, ואז תיגש טורקיה לסיבוב שני. במקרה כזה יתאחדו כולו כל אנשי האופוזיציה ויש סיכוי, אם כי לא גדול מידי שלא נראה יותר את ארדואן יושב על כסא הסולטן.

    הנה מילים שנשא המועמד המוביל, מוחארס הינס אתמול בעצרת בחירות: אדם עייף לא יכול לעשות את השינויים הגדולים שטורקיה עומדת בפניהם. טורקיה חייבת דם חדש" אמר היריב הפוליטי והוסיף "העותומאנים נפלו מהשלטון כי לא השכילו לראות את העתיד". רמז בוטה וברור לאדם שרואה את עצמו ממשיך את האימפריה העותומנאית של טורקיה ומשליט סדר בעולם לפי ראות עיניו.

    3. ובעוד הקדנציה של מנהיג העולם החופשי – נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ממשיכה לקצור הצלחות בתחומים שונים, הוא מעורר עליו את זעמם של הדמוקרטים בשל מדיניות ההגירה הנוקשה, שכמה מחוקיה נכנסו לאחרונה לתוקף. הפעם מדובר בהפרדת כ-1,800 ילדי מהגרים מדרום אמריקה, בעיקר ממקסיקו מהוריהם ואחזקתם במתקני מעצר נפרדים. הדמוקרטים טוענים שמדובר בהתעללות בילדים אבל טראמפ בשלו: "לא נהפוך למחנה מהגרים", הוא אומר "ארה"ב לא תהפוך למתקן שמחזיק פליטים. לא במשמרת שלי". הוא גם מזכיר שהוא מתקן עוול שנגרם לארצות הברית במשך עשרות שנים, בקדנציות של נשיאים רבים שקדמו לו.

    מהגרים רבים, נזכיר, נכנסים לשטחה של ארצות הברית באופן בלתי חוקי עם ילדיהם בתקווה שכך לא יעצרו, והחוק החדש מפריד את ההורים מילדיהם עד לסיום המשפט בעניינם.
    המחלוקת בנושא הזה רק תלך ותחריף. בהקלטה הזו ניתן לשמוע מפגינים מתפרצים לדבריו של סגן הנשיא מייק פנס וקוראים לו להפסיק את המדיניות החדשה.

    4. ונושא שקשור בטראמפ: מלחמת הסחר עם סין.
    נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ טראמפ איים אמש להטיל מכסים של 10% על יבוא סחורות מסין בהיקף של 200 מיליארד דולר על רקע החשש ממלחמת עם סחר עם המעצמה מהמזרח. בהצהרה רשמית מטעמו של הנשיא האמריקני נמסר כי "אם סין לא תשנה את דרכיה ותתעקש להטיל את המכסים על הסחורות מארה"ב, נכניס את המכסים החדשים לתוקף עם השלמת ההליך המשפטי".

    טראמפ כועס על הסינים שהחליטו להטיל מכסים בגובה 25% על 659 מוצרים אמריקניים בשווי של 50 מיליארד דולר. והסינים עצמם למה עשו זאת כיוון שטראמפ החליט ראשון להטיל מס זהה בגובה של 25 אחוז על 850 מוצרים סיניים, בהיקף של 800 מיליאר דולר. מלחמת האיתנים הזו מעולם לא היתה מוחשית יותר. והשאלה הגדולה מי ימצמץ ראשון.



    0 תגובות