הבנקים יחוייבו לתת דחייה בתשלום המשכנתא במקרי אבטלה וכד'

    מוטי סבן No Comments on הבנקים יחוייבו לתת דחייה בתשלום המשכנתא במקרי אבטלה וכד'

    הצעת חוק שאושרה בקריאה ראשונה בכנסת, מבקשת לתת זמן אוויר לנשימה כלכלית לנוטלי המשכנתאות, בתקופות בעייתיות כמו: אבטלה, מחלה וחופשות לידה

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נוטלי המשכנתאות בוודאי מכירים את אחד מהפחדים הגדולים שלהם, מה קורה אם אחד מבני הזוג מובטל או האישה יוצאת לחופשת לידה או מחלה של אחד מבני הזוג, המשכנתא ממשיכה להגבות והכאוס הכלכלי גובר במשפחה.

    בדיוק בשל כך ח"כ רועי פולקמן (כולנו) העביר הצעת חוק שאושרה בקריאה ראשונה, ההצעת חוק אומרת: הבנקים יחוייבו להציע מסלול לנוטלי המשכנתא, בו הם יכולים במקרים של: אבטלה, מחלה או חופשת לידה, אשר אינם יכולים לשלם את המשכנתא, יבקשו לדחות את תשלום המשכנתא ב- 3 חודשים מינימום.

    ההצעה מגבילה את האפשרות לפעם אחת בשנה, לא יותר משלוש פעמים לאורך כל תקופת נטילת המשכנתא.

    ח"כ רועי פולקמן אמר בעניין הצעת החוק: "כיום, רק חלק מהבנקים פועלים באופן דומה ומאפשרים מסלול עם אפשרות דחייה, אך לא לכל הלווים, ולחלקם בתנאים מקפחים. לפי הצעת חוק ה'גרייס', יהיה מדובר בחלק בלתי נפרד מזכויות הלווים וחובות הבנקים בקביעת מסלולי המשכנתאות".

    פולקמן הוסיף: "משכנתא היא העסקה הכי גדולה ומשמעותית בחייהם של רוב האזרחים. מדובר בהתחייבות לטווח ארוך עם קשיחות בתנאי הפירעון, בעוד החיים הם דינמיים ומלאי תהפוכות בלתי צפויות.

    ברמה האנושית, לאפשר למובטלים, כאלה בחופשת מחלה או נשים בחופשת לידה 'גרייס' בתשלומי משכנתא, זה הוגן וערכי. החוק ייתן אוויר לנשימה למי שהכי זקוקים לו".

    החוק נכתב בשיתוף עמותת ידיד, סמנכ"ל עמותת "ידיד" רן מלמד אמר כי "מדובר בצעד נוסף המבקש להגן על נוטלי המשכנתאות המתחייבים לסכומים גדולים. לא מעטים מהם זקוקים לעזרה במקרים לא צפויים כמו אבטלה ומחלה וכן בתקופה בה מוארכת חופשת הלידה".



    0 תגובות