חוק המואזין • מקלב: "החוק הובל למקום של הסתה ופגיעה ברגשי דת"

    איתי גדסי No Comments on חוק המואזין • מקלב: "החוק הובל למקום של הסתה ופגיעה ברגשי דת"

    בדיון על חוק המואזין, תקף ח"כ אורי מקלב את מציעי חוק המואזין ואמר: "ההסתה הכי מסוכנת זו הסתה דתית. החוק הובל למקום הזה. מה התוצאה תהיה? צריך להתחשב בזה. אני לא יכול לתמוך בהצעת החוק הזו"

    ח"כ אורי מקלב צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    9:00
    24.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף נ"ו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשעה זו, דנים בוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת בראשות ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי), בחוק המואזין המבקש להגביל את קריאות המואזין מהמסגדים. ח"כ אורי מקלב שדיבר בוועדה הסביר מדוע הוא יתנגד לחוק והעלה את חמתם של המציעים. "אני מכיר את הנושא מקרוב. אני גר בשכונת קצה בירושלים", פתח את דבריו.

    באשר לחוק, אמר מקלב: "אני חושב שהבעיה היא מדיניות האכיפה והמדיניות הכללית בנושא. לפני החקיקה היה אפשר לעשות הרבה ואפילו למנוע לגמרי. גם אכיפה וגם הידברות. מה תעזור חקיקה נוספת?" הקשה מקלב.

    מקלב סבור כי החוק לא נדון ציבורית נכון. "בסופו של דבר, זה הובל לכיוון של פגיעה הרגשי דת וזה גורם להסתה. ההסתה הכי מסוכנת זו הסתה דתית. החוק הובל למקום הזה. מה התוצאה תהיה? צריך להתחשב בזה. אני לא יכול לתמוך בהצעת החוק הזו" הודיע.

    מעבר לכך, טען מקלב, כי החוק יוביל לפגיעה גם במגזר החרדי. "זה יפגע גם בנו. באירועים גדולים ושמחות בית השואבה. האפשרות של החוק לפגוע בנו ובהווי הדתי שלנו – יגברו. אנחנו לא ניתן לזה יד".

    מוקדם יותר לדיון, תקף ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) את הנציגים החרדיים לאחר שפורסם כי נרקם דיל חשאי בינם לבין חברי הכנסת הערבי בתמורה לתמיכה בחוק הגיוס. דברי הבלע של ח"כ יוגב לא יובאו פה בשל ההכפשות וההכללות שנכללו בדבריו אבל כשהוא חזר על דבריו בוועדה, ח"כ אורי מקלב השיב לו: "אני מבין שאהבתך ללימוד התורה יורדת שמדובר בחוק המואזין".



    0 תגובות