חיל הים חושף: מערכת הגנה חדשה

    קובי פינקלר No Comments on חיל הים חושף: מערכת הגנה חדשה

    בשעה זו נחשפת מערכת חדשה של חיל הים בשם "טורפדו" | ניסויים מבצעיים נערכו בימים אהחרונים והמערכת מצטרפת לצוללות קיימות וכאלו שבתהליכי בניה | קצין בכיר בחיל הים: "כלי אסטרטגי ייחודי בזירה"

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חיל הים חושף היום (שלישי) מערכת טורפדו חדשה שהפכה אמש להיות מבצעית. קצין בכיר בחיל הים מספר שביממה האחרונה התקיים ירי טיל הטורפדו שבו ביצע צה"ל את כל מערך הבחינות של אמצעי הלחימה התת ימי החדש של חיל הים.

    "מדובר בחימוש העיקרי הן של הצוללות שמשמשמשות את חיל הים והן אלו הנבנות במספנות בגרמניה" אומר הקצין ומסביר: "ייעודה של המערכת החדשה הוא בכך שמדובר בטיל תת ימי ארוך טווח של עשרות ק"מ שיודע לתקוף מטרות שטח הן ימיות והן יבשתיות בדומה לטילים היבשתיים" אומר הקצין ומוסיף שמדובר בטילים דיגיטליים שמתוקף כך ניתן להמשיך ולערוך לו שיפורים נוספים".

    הטיל החדש מסוגל להיות משוגר מעומק של מאות מטרים מתחת לפני המים וכאמור לטווח של עשרות ק"מ ובכך ייחודו. הטיל, שדבר קיומו נחשף כאן לראשונה, מסוגל לפגוע הן במטרות נייחות והן במטרות נעות במהירות רבה. "זהו כלי אסטרטגי ייחודי בזירה הנותן מענה חדש ויעיל", אומר הקצין.

    גם מבנה הצוללות החדש יהיה שונה בשל השיפור במערכות הסונאריות שבידי האויב ובעתיד אומר הקצין הבכיר גם מבנה הצוללות יהיה שונה "אנחנו אחד הציים היחידים שמבצעים גם את תחזוקת הטילים ובכך אנחנו משמרים את כוחינו", מסביר הבכיר.

    חייל צוללת חיילים חיל הים מפקד שייטת צוללות חייל מפעיל שיגור



    0 תגובות