בית מרקחת חדש ברכסים

    עפר גדנקן No Comments on בית מרקחת חדש ברכסים
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בטקס קביעת מזוזה חגיגי שנערך השבוע ברכסים נחנך בית המרקחת שמפעילה מעתה כללית ברכסים. בטקס השתתפו רבני רכסים שליט"א – המרא דאתרא הגרי"מ זוננפלד והגאון הרב יצחק שכטר הגאון הרב מאיר פדידה, הגאון הרב אברהם לוגאסי, יחד עם מנהל מרחב חיפה וגליל מערבי בכללית -מר אלי כהן ובכירי הנהלת המחוז, ראש מועצת רכסים הרב יצחק רייך ותושבי המקום. לקראת פתיחתו על ידי כללית עבר בית המרקחת שיפוץ מקיף, תוך התאמה לדרישות המחמירות של משרד הבריאות ויצירת בית מרקחת חדיש ושירותי עבור מבוטחי כללית ברכסים, עם עמדה מונגשת לנכים.

    את טקס קביעת המזוזה פתח הרב אברהם קונסקי, מנהל המגזר החרדי בכללית שהתייחס למשמעות הכפולה של הנחש בפרשת השבוע שהוא גם ממית וגם מחייה. הנחש הוא גם סמל של הרפואה, הדגיש הרב קונסקי ואכן בית המרקחת מביא חיים ומזור אך תרופות עלולות גם לפגוע אם חלה טעות.

    המרא דאתרא של רכסים הגאון הרב יעקב מאיר זוננפלד שליט"א אמר: "התאספנו כאן למעמד קביעת המזוזות לבית המרקחת המושקע והמשוכלל שהוקם כאן על ידי הנהלת כללית שלא חוסכים כל מאמץ כדי לשפר ולייעל את שירותי הבריאות במקומנו. מצוות מזוזה היא זכות וחובה בכל בית יהודי אך במיוחד בבית מרקחת שהרי במזוזה נאמר "וכתבתם על מזוזות ביתיך ובשעריך למען ירבו ימיכם וימי בניכם", ואין ברכה מתאימה יותר לבית המרקחת אשר אמור לדאוג למזור לתרופה ולהארכת ימים. אסים בברכת החודש שבירכנו לפני כמה ימים שנתברך לחיים טובים ולשלום ברפואה שלימה ולגאולה קרובה אמן.

    ראש המועצה, הרב  יצחק  רייך אמר כי בדיונים שנערכו בפיקוד העורף עלתה הבעיה שאין בית מרקחת ברכסים לשעת חרום. עתה זכה היישוב ששירות בית המרקחת נמצא במקום ללא תלות באחרים. כמו כן, התייחס הרב רייך  להצעות ותוכניות עתידיות לפתח את השירות של כללית ברכסים בהתאם לצרכים המתפתחים ביישוב.

     

    אלי כהן- מנהל מרחב חיפה בכללית, ציין כי לשמחתו זהו הביקור השלישי שלו בתוך כשבוע ברכסים, תחילה בביקור בבתי רבני היישוב, בסיור סמנכ"ל כללית לקהילה ועתה בטקס קביעת המזוזה החגיגי.

    כהן הודה לצוותי כללית שעמלו במהירות על הפיכת בית המרקחת לחדיש ותקני תוך הקפדה על כל הוראות משרד הבריאות והדגיש כי עבור כללית אין מדובר בעסק אלא בשירות חשוב למטופלים ועל כן אוייש בצוות איכותי והופעל  שירות מיוחד של ייעוץ רוקחי אישי- שבו נפגש היועץ עם חולה מורכב הנוטל מספר רב של תרופות, בודק אם אין תרופות יתר, התוויות נגד, תופעות לוואי ובוחן היענות טיפול, הכל בתאום עם הרופא המטפל. כהן ציין כי כללית הקדימה את כל קופות החולים במתן שירות רפואי ברכסים והודה לצוות המרפאה המופלא שרואה בעבודתו שליחות של ממש.

    הפעלת בית המרקחת על ידי כללית מאפשר גם  למבוטחים לרכוש תרופות ללא מרשם, במחיר מוזל ועם הנחות מיוחדות למבוטחי הביטוח המושלם וחשוב מכך, בבית המרקחת יהיה כל מגוון התרופות שיש בכללית והוא יפעל מידי יום.

    שטחו של בית המרקחת שנחנך  קרוב ל-90 מ"ר, ופועלות בו שתי עמדות שירות. בסיום האירוע קבעו רבני רכסים מזוזות בפתח בית המרקחת ואיחלו ברכה והצלחה לכל העוסקים במלאכה.



    0 תגובות