דרעי נגד בית המשפט: "לא מתחשב"

    איתי גדסי 2 Comment on דרעי נגד בית המשפט: "לא מתחשב"

    לאחר שביקש לשלול אזרחות ממחבל שביצע פיגוע ובית המשפט התנגד, אומר השר אריה דרעי: "החלטה אומללה שאינה רואה את טובת התושבים הישראלים שהם קורבנות לטרור. אערער על ההחלטה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפסק דין שניתן אתמול בבית המשפט המחוזי מרכז בעניינו של מחמד מפארג׳ה, אזרח ישראל שביצע פיגוע בתא, דחתה השופטת ורדה מרוז את בקשת שר הפנים אריה דרעי לבטל את אזרחותו הישראלית של המחבל.

    בבסיס הבקשה, פניית שר הפנים דרעי על פי ההליך החוקי לבית המשפט, בבקשה לקבל אישורו לבטל אזרחותו של ישראלי בגין סיכון ביטחון ישראלי וביצוע פיגוע. יובהר כי מאז תיקון החוק בשנת 2008 עשה בו סמכות שר הפנים פעמיים בלבד – במקרים קיצוניים במיוחד.

    מחמד מפארג׳ה ביצע פיגוע ביום 21.11.12 בתל אביב, כשהטמין מטען נפץ באוטובוס במרכז העיר. בפיגוע נפצעו 24 בני אדם, שניים מהם באורח קשה. המחבל קיבל תושבות קבע עוד בשנת 1995 יחד עם אביו, במסגרת איחוד משפחות. ובשנת 2008 התאזרח כקטין יחד עם אביו. ארבע שנים מאוחר יותר ביצע את הפיגוע. מפארג׳ה הורשע בכוונה לסייע לאויב, בניסיון לרצח, בגרימת חבלה חמורה ונגזרו עליו 25 שנות מאסר.

    במסגרת ההליך לביטול אזרחות, הגיש שר הפנים דרעי, באישור היועץ המשפטי לממשלה, בקשה לבית המשפט לביטול אזרחותו.

    אתמול, כאמור, ניתן פסק דין בו נדחתה הבקשה ובתוכו הבהירה כבוד השופטת, בין היתר, כי "במדד מעשי הטרור" – אשר רובם ככולם אכזריים ונפשעים – אין מעשה הטרור שביצע המשיב (מפארג׳ה), על אף חומרתו, חריג או קיצוני" ועוד.

    השר אריה דרעי, הבהיר הבוקר כי בכוונתו לערער על פסק הדין: "מדובר בהחלטה שלא מתחשבת ברגשות הציבור הישראלי ובמשפחות קורבנות הטרור. אם מטען נפץ באוטובוס ופציעת 24 בני אדם אינם מספיק קיצוניים אז מה נחשב לקיצוני?".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ציטוט מהקטע בכתבה "אתמול, כאמור, ניתן פסק דין בו נדחתה הבקשה ובתוכו הבהירה כבוד השופטת, בין היתר, כי "במדד מעשי הטרור" – אשר רובם ככולם אכזריים ונפשעים – אין מעשה הטרור שביצע המשיב (מפארג׳ה), על אף חומרתו, חריג או קיצוני" מי זה כבוד הפושטת? רשעים ארורים השמאלנים…

    2. 1

      מה פירוש להשקפתי האם גוזרים דין לפי השקפת השופט או לפי חומרת הראיות וכאן חד משמעי צריך לבטל את אזרחותו של המחבל הנתעב