יום שחור: מס הכנסה פשט על עסקים וקיבל תירוצים הכי מקוריים

    מוטי סבן No Comments on יום שחור: מס הכנסה פשט על עסקים וקיבל תירוצים הכי מקוריים

    מס הכנסה מנפק מקבץ קומי של עסקים שלא הצהירו כדין על ההכנסות. מנהל החנות שלא שם סרטי רישום בקופה מ-2014 עבור דרך מנהל עמותה ש-85.000 ש"ח לא רשם, כי יצאו לטיול בכסף המדובר ועד מנהל העמותה שהחליט שאת הדיווח מעלים על קובץ וורד

    20:21
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on זקן המועצת בעקיצה לדרעי: "צריך להכיר את השיקולים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מס הכנסה תמיד יודע לספק את הסיפורים המצחיקים ביותר ולמצוא את בעלי התירוצים המקוריים ביותר במדינה, צד ניפוק סיפורים דרמטיים וקשים. במבצע ביקורת של מס הכנסה בתל אביב ובסביבה שהתמקד במלכ"רים, נתפסו מספר בעלי עמותות שאיך נאמר, לא ידעו להסביר טוב את ההתנהלות בארגון.

    "לטיול יצאנו וקבלות לא מצאנו… עמותה שלא רשמה הפקדות בסך 85,429 ₪ טענה: ערכנו טיול לחברים וזה הכסף בעבור הטיול ולא הספקנו להוציא קבלות..

    מבדיקת דפי הבנק של עמותה הפועלת למען גמלאים, נמצאה הפקדה של מזומן ושיקים בסך 85,429 ₪ שלא נרשמו בספרי העמותה. תשובת מנהל העמותה לפשר הדבר: "ערכנו טיול לחברים וזה הכסף בעבור הטיול לא הספקנו להוציא קבלות.."

    בעמותה אחרת, המסייעת לבני נוער במצוקה, נמצא כי משנת 2017 קבלו בתרומה מבנה בו פועלת העמותה (תרומה בשווי כסף) שלא נרשמה בספרי העמותה כנדרש. תשובת מנהל העמותה "דיברתי עם רו"הח והוא אמר שצריך להביא שמאי ולא הבאתי".

    המקרים הללו ועוד אירעו בעת מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בתל-אביב יפו, רמת גן ובני ברק. המבצע כלל 118 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 18% מהעסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע, שנוהל בראשות פקיד השומה תל אביב 5, נבחרו בתי מסחר ומתן שירותים בדגש על מלכ"רים, וכן חנויות ירקות, מוניות ועוד.

    באגודה העוסקת בתרבות ובאמנים נמצאו שתי העברות בנקאיות בסך כולל של  89,414 ₪ שלא נרשמו בספרי העמותה כנדרש. מנהל העמותה טען: "ראיתי את העברה. ביום חמישי האחרון היה לחץ ולא הספקנו לרשום!

    בעמותה אחרת המעבירה הלוואות לאמנים, נמצא כי האמנים מעבירים שיקים לפירעון ההלוואה כאשר לשיקים הללו אין שום תיעוד ומשנת 2012 אין רישום בספרי העמותה בכלל. מנהל העמותה אמר למבקרי מס הכנסה:  "יש לנו תיעוד על תוכנת WORD  לרו"ח", ולא יסף…

    בחברת אדריכלים נמצא שיק על סך 35,100 ₪ ובנוסף העברה בנקאית בסך 17,025 ₪ שלא נרשמו בספרי החברה, המנהל הצהיר בפני הבודקים:  "נבדוק את רישום השיק ואת העברות".

    במסעדה ביפו  נמצא כי הקופה לא הופעלה ולכן לא נרשמו הכנסות המסעדה מיום הביקורת המסעדן בתגובתו, "העביר את האשמה" לקופת העסק: "הייתה בעיה בקופה ולכן לא רשמנו"

    בחנות  ירקות נמצא כי העסק לא מנהל סרטי קופה פנימיים בקופה רושמת משנת 2014 ועד היום! העובד בחנות הבטיח חגיגית כי יעביר את המסר לבעל העסק.

    בחנות ירקות אחרת, העביר העובד לבעל העסק 725 ₪ במזומן בגין תשלום של משלוח ירקות שהתקבל שעה קודם ולא נרשם בספרי העסק כנדרש תשובת הירקן: "העובד עשה טעות שלא העביר לי כבר לפני שעה כי קבל כסף בעבור משלוח".

    פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

    תמונת אילוסטרציה פלאש 90)



    0 תגובות