חברי קונגרס אמריקנים: עצרו את מכירת ה-F35 לטורקיה

    מוטי סבן No Comments on חברי קונגרס אמריקנים: עצרו את מכירת ה-F35 לטורקיה

    על רקע החשש כי טכנולוגית מטוס החמקן תדלוף לידי רוסיה ועל רקע העסקה של טורקיה לרכישת מערכת S400, מבקשים חברי קונגרס משר ההגנה האמריקני לבטל את העסקה. ואם זה לא מספיק ארדואן בעבר איים לפגוע בחיילים אמריקנים.

    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד פחות משבוע מתכננת חברת המטוסים "לוקהיד מרטין" המייצרת את מטוס הקרב החמקני F35 למסור לידי צבא טורקיה, את המשלוח הראשון של מטוסי ה-F35A, דורשים קבוצת חברי קונגרס (44 במספר) את הקפאת העסקה, ברקע החששות הם כי טורקיה לא תשתמש באופן אחראי בשימור הטכנולוגיות עלית של המטוס.

    טורקיה שבשנים האחרונות הולכת ומקצינה את יחסה למערב ונשאבת אל זרועתיה של רוסיה ואיראן תחת שלטונו של רג'יפ טאיפ ארדואן, גורמת לחששות רבים בקרב חברי הקוטנגרס האמריקני. טורקיה הודיעה כי היא תקנה מידי רוסיה את סוללת הנ"מ המתקדמת S400, שתפקידה העיקרי הוא ליירט מטוסים כדוגמת הF35.

    "הדאגה שלנו בנוגע למכירת מטוסי F-35 לטורקיה באה על רקע הרכישה המתוכננת של טורקיה של מערכת טילי קרקע-אוויר רוסי S-400", כותבים חברי הקונגרס. "כבת ברית של נאט"ו, טורקיה משלבת את המערכות הצבאיות שלה עם אלה של חברי נאט"ו אחרים. לא יעלה על הדעת שנוכל למסור את טכנולוגיית ה- F-35 בידי הקשר הרוסי-טורקי".

    חברי הקונגרס שלחו את המכתב לג'יימס מאטיס שר ההגנה של ארה"ב, במכתב הם כותבים בנוסף  "אנחנו גם לא בטוחים שטורקיה תשתמש ב F-35-בצורה אחראית באזור", ומציינים במפורש כי נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, איים בעבר לתקוף חיילים אמריקאים בסוריה.

    צריך לציין כי טורקיה הייתה מדינה שהשקיעה כסף כמדינה שותפה בפיתוח המטוס, לכן לפי החוזה עם ארה"ב היא מחוייבת לספק לה את המטוסי קרב. אך ארדואן הודיע בעבר, כי אם לא יקבל את המטוסים, הוא יפנה לספקים אחרים כדוגמת רוסיה.

    כמו כן הפחד מדליפת טכנולוגיה לאוייבת מספר 1 של ארה"ב, רוסיה. האו"ם פתח בחקירה על העברת טכנולוגיה ישראלית לידי איראן, טכנולוגיה שנתפסה ע"י איחוד האמירויות. לכן החשש של ארה"ב נטוע בעובדות בשטח.

    צילום: ביטאון חיל האוויר – סליה גריון



    0 תגובות