האזינו: הלחן שבא בחלום

    אשר גרייבר 2 Comment on האזינו: הלחן שבא בחלום

    יהודה גרין משיק אלבום חדש וזו בשורה נהדרת לאוהבי ושוחרי המוסיקה | הכירו את הלחן שבא בחלום והשיר שהוקלט לאחר 20 שנה

    צילום: יח"צ
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "משיח" \ יהודה גרין \ מתוך הדיסק "נשמהל'ה"

    יהודה גרין הוא ללא ספק ממשיך דרכו של הרב שלמה קרליבך, בכל מה שנוגע למורשתו המוזיקלית. גרין ממלא אולמות בארה"ב, של כל מי שמתגעגע לשירתו של רבי שלמה, ועם השנים רכש מעריצים רבים, גם למוזיקה המקורית שלו.

    ארבעת האלבומים שהוציא עד כה ("נשמת", "געגועים", "שירת הים", "ברכני") זכו וזוכים להצלחה מופלגת, הוא אורח רצוי באירועי תרבות מוזיקליים בארה"ב ומחוצה לה, ומשמש כחזן בבית הכנסת של הרב שלמה קרליבך, במנהטן ניו יורק.

    האלבום החדש שישי במספר, נשמהל'ה, כולל 13 שירים חדשים הממשיכים את הטעם והמתיקות של אלבומיו הקודמים, שירים שמזוהים מאוד עם סגנון הרב קרליבך הפופולארי. מאחורי כל שיר מסתתר סיפור, לכל לחן יש היסטוריה משלו, וגם השירים החדשים, נשמעים כאילו הרב שלמה קרליבך הושיט את ידו מעל יהודה גרין ובהשראתו יצר יהודה את המנגינות.

    אחד השירים הבולטים באלבום הוא רחל אמנו. השיר נכתב לפני למעלה משני עשורים, ומוקדש לזכר אחותו של יהודה. "גדלתי בבית שהלכו לרחל אמנו בכל ליל שישי, אבא שלי היה פוקד את קבל רחל גם בזמנים שאי אפשר היה להגיע למקום, אי שם בשנות הארבעים. גם סבי היה לוקח אותי לקבל רחל בלילות שישי מאוחר, עם קבוצה מיוחדת שהקפידה לבכות אצל רחל, צמחנו לתוך הערצה לרחל אמנו". לפני חצי שנה, תהה בן אחותו לאן נעלם השיר הזה. יהודה נטל את הלחן מהזיכרונות ונכנס עמו לאולפן.

    שיר נוסף שידובר בו רבות, הוא שיר הנושא באלבום נשמה'לה, שיר שבכלל נולד בחלום. יהודה חלם את אמו שרה ושמחה כשאחיו הקטן בא הביתה, 'נשמה'לה בא הביתה'. יהודה מספר כי הלחין וזימר את השיר בחלום, וכשהתעורר נזכר במנגינה והקליט לעצמו. לימים, הגיעו אליו מילים שנכתבו ע"י האדמו"ר משומר אמונים, והוא הוסיף את מילות הפזמון שאמו אמרה נשמה'לה בא הביתה. אין דרך אחרת לתאר את זה מלבד 'השגחה פרטית' המילים והמנגינה פשוט ירדו מהשמיים".

    האלבום צפוי להיות משווק בישראל החל מהשבוע הבא בע"ה.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      יש לי את זה כבר
      זה הגיע אלי למייל