- רדיו קול חי - -

אפקט טראמפ: ראה"מ הקנדי מבטל את נרמול היחסים מול אירן

קנדה מתעוררת: בפרלמנט הקנדי כבר זמן רב דורשים חברי האופוזיציה השמרניים להפסיק את נרמול היחסים מול איראן, דבריהם לא התקבלו על ידי ראש ממשלת קנדה הצעיר ג'סטין טרודו. ראה"מ הקנדי מחוג הליברלים רואה עין בעין את היחס לאיראן כמו אירופה.

אך היום (חמישי) הייתה בפרלמנט הפתעה מוחלטת, אולי ראה"מ הושפע מטראמפ שעקץ אותו בפסגה או ניסיון להתחנף לטראמפ או מפחד של איבוד קולות בבחירות. ראש הממשלה טרודו הודיע כעת על "הפסקת המשא ומתן לחידוש היחסים הדיפלומטיים עם טהראן, עד להודעה חדשה".

את ההצעה הוביל חבר הפרלמנט השמרן גראנט גנאויס מחבל אלברטה שהיה מוביל קו תוקפני במיוחד כנגד איראן, הסיבות לכך: התמיכה המתמשכת של איראן בטרור ברחבי העולם. קריאה לרצח והשמדת העם היהודי.

ההצבעה בפרלמנט הקנדי היום הייתה בגנות המשטר האיראני, ולא רק זה אלה הגוף החשוב למשטר האייתולות "משמרות המהפכה" הוגדרו כיישות טרוריסטית. חברי הפרלמנט השמרנים הודו לממשלה הליברלית כעל אימוץ מדיניותם התקיפה נגד משטר האייתולות באירן.

איראן שבחודשים האחרונים מוצאת את עצמה מבודדת מהעולם, לא יודעת איך להתמודד עם מבול הפגיעות במשטר. שר החוץ האיראני מוחמד זריף הגיב בצורה רפה ונראה כי הבין שתבוסת המשטר היא בלתי נמנעת: "לרוע המזל יש עדיין בקנדה רושם מוטעה אודות הרפובליקה האיסלמית האיראנית" שר החוץ הביע תקווה כי מדינות המערב לא יסחפו לתעמולה האנטי איראנית.