- רדיו קול חי - -

דרמה ב'מועצת': אם "חוק הגיוס" יעבור, נפרוש מהממשלה

מועצת גדולי התורה מתכנסת היום (חמישי) בדקות אלו לדיון על תזכיר "חוק הגיוס" שהכינה וועדה של משרד הביטחון, אשר הופץ בימים האחרונים ואמור להיות הבסיס ל"חוק הגיוס" החדש שאמור לעלות במושב הכנסת הנוכחי.

כזכור חלק מהצעות הוועדה: הגדלת יעדי הגיוס לצה"ל ובשירות הלאומי. סנקציות כלכליות על תקציב עולם הישיבות באם היעדים לא יושגו. הקמת מנגנון פיקוח קפדני אחר כל אברך ובחור ישיבה.

בישיבה היום נכחו כ"ק האדמורי"ם מגור, ויז’ניץ, בעלזא, בויאן, סלונים, סאדיגורא, סערט ויז׳ניץ, מודז׳יץ, צאנז ויז׳ניץ וביאלה.  כמו כן במקום נכחו סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, סגן שר החינוך מאיר פרוש, יו"ר הסיעה ח"כ מנחם מוזס וח"כ ישראל אייכלר. ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט גם הגיע לישיבה.

בתחילת הישיבה התדיינו כ"ק האדמורי"ם לבדם ללא נוכחות של עסקנים כלשהם, האדמורי"ם דנו בתזכיר החוק ובעיותיו. אח"כ נקראו חברי הכנסת והעסקנים להכנס אל החדר ולדבר על החוק בפני האדמורי"ם ולשטוח טענתם ומסקנותיהם לגבי תזכיר החוק.

הדבר הנוסף שחרה לכ"ק האדמורי"ם בתזכיר החוק, הוא עניין הסנקציות הכלכליות על בני הישיבות, דבר שמעולם לא היה.

‏לאור כל הנתונים שהובאו בפני האדמורי"ם החליטה מועצת גדולי התורה פה אחד: להתנגד לחוק הגיוס החדש ואם החוק יעבור יפרשו מהממשלה.

ישנה אפשרות כי הממשלה תבקש הארכה מבג"ץ בנוגע לתשובתה לבג"ץ עם החוק החדש וינסו לעשות בו שינויים אך הדבר תלוי בהסכמות של סיעות הקואליציה.

 

 

F180614YS02 [1] . [2] F180614YS08 [3] F180614YS10 [4] F180614YS12 [5] F180614YS13 [6]