הדיון באו"ם על עזה, ראה"מ: אבו מאזן מחריף בכוונה את המצב בעזה

    מוטי סבן No Comments on הדיון באו"ם על עזה, ראה"מ: אבו מאזן מחריף בכוונה את המצב בעזה

    דיון סוער אנטי ישראלי מתקיים באו"ם, על הפרק "השימוש המופרז בכוח" מצד ישראל. שגרירת ארה"ב ניקי היילי תקפה את המדינות התומכות: לתקוף את ישראל נהיה ספורט בינלאומי. השגרירה הניחה הצעה נגדית לגנות את חמאס.

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (רביעי) מתקיים דיון מיוחד באו"ם על המצב בעזה ועל "השימוש המופרז בכוח" מצד ישראל. ההחלטה קובעת להציב כוח בינלאומי בעזה ולסיים את המצור, הצעות החלטה שהגישו שגרירי טורקיה ואלג'יר. ההצעה אמורה לעבור בזכות הרוב האוטומטי שיש למדינות ערב באו"ם, עם זאת אין להחלטה תוקף והיא למעשה חסרת שיניים ונשארת בגדר אמירה בלבד.

    את הישיבה האנטי ישראלית, פתח שגריר אלג'יר שעלה לנאום ואמר: "השטחים הכבושים מהווים איום לשלום העולמי ולביטחון. לא אצטט את המספרים המפחידים של הפצועים וההרוגים בעימותים בין המפגינים השקטים ואש הצבא הישראלי, שלא ריחמו על רופאים, נשים וילדים. ישראל הפרה התחייבויות ואת החוק הבינלאומי בצורה בוטה ומכוונת, כשמנעה מהפלסטינים זכויות בסיסיות".

    מייד אחריו עלתה ידידת ישראל, שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי שתקפה את המדיניות הצבועה של חלק מהמדינות: יש הרבה דברים נוראיים שמתרחשים בעולם שמחייבים את תשומת הלב הדחופה שלנו – אבל אנחנו מדברים על עזה. מה שהופך את עזה לשונה זה שלתקוף את ישראל זה הספורט הלאומי המועדף עליהם. ההחלטה שהונחה בפניכם היא צד-צדדית; היא לא מזכירה את חמאס פעם אחת למרות שהוא יוזם את האלימות באופן שגרתי. אישור ההחלטה הזאת לא ישנה דבר. תתעלו את האנרגיה הזו בלשכנע את אבו מאזן לחזור לשולחן המשא ומתן".

    עוד הוסיפה היילי "מתי האו"ם יטיל את האחריות על חמאס? אנשי הארגון ובעלי בריתם ירו יותר מ-100 רקטות לעבר ישראל בחודש האחרון. זה חמאס שהשתמש באזרחים כמגנים אנושיים ליד הגדר והסית לאלימות ולפרוץ את הגדר; חמאס קורא להשמדת ישראל בכל גבול שהוא. ההחלטה נכשלת לא רק בלגנות את חמאס, היא אפילו לא מזכירה אותו.

    שגריר ישראל באו"ם דני דנון עלה לדבר בתחילת הישיבה נשא דברים בגנות ההצעה: אני מעדיף להגיע לכאן כל יום ולעמוד בפני העצרת מאשר להספיד ולו הרוג ישראלי אחד כתוצאה מהטרור של חמאס, אם היינו מפסיקים לעמוד על המשמר כפי שקוראים לנו לעשות כאן היום". הוא תקף במרומז את נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, כשאמר ש"נראה שמנהיג מסוים קרא לכינוס דיון חירום כדי למתג את ישראל כשעיר לעזאזל, כדי לספק את הבסיס הפוליטי שלו לקראת הבחירות הקרבות".

    השגריר דנון המשיך ותקף את האו"ם: "הכינוס הזה הוא ניסיון של הקהילה הבינלאומית לגזול מאיתנו את הזכות הבסיסית להגנה עצמית. ההחלטה שמונחת לפניכם לא רק שלא מגינה על חייהם של פלסטינים או של ישראלים חפים מפשע, היא לא מזכירה או מגנה את החמאס, המוכר כארגון טרור על ידי מדינות רבות ואחראי ישירות לאלימות באזורנו".

    בהמשך הוא פנה לשגרירי המדינות ושאל אותם: "בתמיכתם בהחלטה הזו אתם לא רק משתפים פעולה עם ארגון טרור, אלא מעצימים אותו והופכים לתחמושת בידי חמאס. אני שואל את השגריר הטורקי ושגריר אלג'יר: למה לא הזכרתם את חמאס בהחלטה? האם אתם תומכים בטרור מתאבדים?"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו הוציא הודעה מיוחדת עקב הכינס האנטי ישראלי באו"ם הערב: "ישראל מעריכה את תמיכתו האיתנה של ממשל טראמפ בישראל באו"ם ואת הצהרתה הנחרצת היום של השגרירה היילי, שחשפה את הצביעות שבהטיה נגד ישראל באו"ם.

    ההתמקדות הבלתי פוסקת של האו"ם בישראל מביישת את הארגון, היא גם מסיטה את תשומת הלב מנושאים בוערים אחרים שמצריכים את התייחסותה של הקהילה הבין-לאומית.

    באשר לעזה, חמאס הוא האחראי למצב הקשה שם, לאובדן חיים ולסבל שנובע מהמהומות האלימות שהוא יוזם בשבועות האחרונים.

    במקום לשפר את חייהם של תושבי עזה, חמאס משתמש באוכלוסייה הפלסטינית כמגן אנושי במלחמת הטרור הבלתי פוסקת נגד ישראל.

    הנשיא עבאס רק החריף את המצוקה ההומניטארית בעזה בכך שקיצץ את תשלומי המשכורות בעזה וסרב לשלם עבור החשמל שמסופק לעזה.

    ישראל תמשיך להגן על עצמה ולשמור על ביטחון אזרחיה. עם זאת, ישראל תמשיך לחפש דרכים לשפר את המצב ההומניטארי בעזה.

    תושבי עזה אינם אויבינו אלא חמאס. ישראל מקדמת בברכה כל מאמץ שישפר את מצב האוכלוסייה בעזה, ימנע מחמאס להתעצם צבאית במטרה לבצע התקפות נוספות נגד ישראל, ושידרוש את השבתם המהירה של חיילי צה"ל ואזרחי ישראל המוחזקים בידי חמאס.

    ראש הממשלה נתניהו מצפה לשוחח בנושא עזה עם ג'ארד קושנר, ג'ייסון גרינבלט ודייוויד פרידמן בשבוע הבא, כמו גם לדון בדרכים לקדם שלום בין ישראל לפלסטינים ובין ישראל לעולם הערבי בכלל.

    בעודנו פועלים לשיפור חיי היומיום של אזרחי עזה ולהשבת חיילינו ואזרחינו, עלינו לפעול במטרה לנצל את השינויים החיוביים המתחוללים באיזור כדי לקדם שלום אמיתי ובר-קיימא.

    פלסטינים שמאיימים עלינו ימצאו את מדינת ישראל נחושה מתמיד להגן על עצמה. פלסטינים שמושיטים ידם לשלום, ימצאו את ידנו מושטת חזרה".

    "יש עדיין סיכוי לתקן את הטעות הזו: ארה"ב מציעה תיקון שמגנה את הירי חסר האבחנה של רקטות לישראל. זהו תיקון צנוע שמשקף את האמת המינימלית של מה שקורה בעזה. זה המעט שכל אומה שמכבדת את עצמה יכולה לעשות. אני מפצירה בכם לתמוך בו".



    0 תגובות