הקטאר דוהר: קטאר הודיעה על תמיכה כלכלית רחבה בירדן

    מוטי סבן 1 Comment on הקטאר דוהר: קטאר הודיעה על תמיכה כלכלית רחבה בירדן

    במירוץ להובלת העולם הערבי, קטאר מקדימה את סעודיה ומכריזה על פתיחת 10.000 משרות לאזרחי ירדן ומענק של 500 מיליון דולר בפרויקטים בממלכה.

    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מצבה של ירדן הולך ומדרדר בתקופה האחרונה וזאת על רקע חוק "מס הכנסה" החדש, החוק בא להלחם בכסף השחור במדינה ומבקש ליצור יותר דיווח ושקיפות. בעקבות החוק שבתו האיגודיים המקצועיים ואיימו להשבית את המשק. מלך ירדן נכנע פיטר את ראש ממשלה ובוטל החוק, אך הכלכלה הירדנית ממשיכה לשקוע.

    כאן נכנסה לתמונה סעודיה שרואה עצמה כמובילה בעולם הערבי הסוני והבטיחה לתמוך כלכלית בירדן, אך בימים האחרונים לפי פרסומים ערביים בין סלמאן ביקש לקבל את השליטה על המקומות הקדושים בירושלים תמורת התמיכה במיליארדי דולרים. כנראה שהבקשה עוררה את חמת זעם המלך הירדני שלא רואה עין בעין את האינטרסים הים תיכונים יחד עם סעודיה.

    קטאר אוייבתה החדשה והקשה של סעודיה נכנסה לתמונה במירוץ לדחיקת רגליה של סעודיה, והודיעה היום (רביעי) כי תדאג ל-10.000 משרות עבודה התחומה לאזרחי ירדן. כמו כן היא תעניק 500 מיליון דולר לפרויקטים תשתיים ותיירותיים בירדן.

    "דוחא מודיעה על 10,000 מקומות עבודה בקטאר שיוענקו לנוער הירדני כדי לסייע להם לממש את שאיפותיהם ולתרום לתמיכה בכלכלת ארצם", נכתב בהודעת משרד החוץ.

    עוד הוסיף ואמר "דוחא מכריזה גם על חבילת השקעות המכוונת לפרויקטי תשתית ופרוייקטים תיירותיים בשווי של 500 מיליון דולר".

    השבוע ביום ראשון ביקר בעמאן סגן שר החוץ של קטאר ושר החוץ, מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-ת'אני, שם פגש את המלך עבדאללה מלך ירדן.

    המלך עבדאללה השני שוחח עם סגן ראש הממשלה ושר החוץ הקטרי בעמאן על דרכים להגביר את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מוטי סבן, thanks! And thanks for sharing your great posts every week!