היועמ"ש: 85% מהדיווחים על הסתה לטרור התבררו כמוצדקים

    מוטי סבן No Comments on היועמ"ש: 85% מהדיווחים על הסתה לטרור התבררו כמוצדקים

    "במהלך השנה האחרונה אותרו 12,000 דיווחים על פוסטים ספציפיים ואתרי פייסבוק שתומכים בטרור או חשבונות של אנשים שמסיתים לטרור, ויותר מ-85% מהם התבררו כדיווחים מוצדקים".

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (רביעי) נאם היועמ"ש אביחי מנדלבליט בכנס הבינלאומי לשרי ביטחון פנים והגנת המולדת (IHSF) מנדלבליט התעסק בסוגיית הפצת הטרור וההסתה להם ברשתות החברתיות.

    במהלך דבריו הביא נתונים חדשים על השימוש ברשתות:

    "הגיעו אלינו 12,000 דיווחים על פוסטים ספציפיים ואתרי פייסבוק שתומכים בטרור או חשבונות של אנשים שמסיתים לטרור, ויותר מ-85% מהם התבררו כדיווחים מוצדקים"

    היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דיבר לפני זמן קצר בכנס הבינלאומי למאבק בטרור שיזם השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן, והתייחס לתופעת ההסתה. מנדלבליט ציין כי מקורה במיוחד במדיה החברתית שמייצרת לא פעם אתגר למדינות הדמוקרטיות.

    "הטרנד הגלובלי של שימוש באינטרנט להסתה הגיע לידי ביטוי בישראל פעמים רבות. ראינו סרטי וידיאו שמלמדים איך לדקור טוב יותר, איך להרכיב פצצה בבית וכו'. זו התמיכה לזאבים בודדים. יצרנו דיאלוג עם הפלטפורמות המרכזיות כדי להילחם יחד בטרור ואלימות.

    זה אינטרס שלהם לוודא שהאינטרנט ריק מהדברים האלה, ובנוסף השר לביטחון הפנים ושרת המשפטים הקימו יחד כוח משימה שכולל נציגים של כוחות הביטחון, ומטרתו לזהות תוכן שתומך בטרור והסתה ברשתות, ולהורידו במהירות".

    "במהלך השנה האחרונה אותרו 12,000 דיווחים על פוסטים ספציפיים ואתרי פייסבוק שתומכים בטרור או חשבונות של אנשים שמסיתים לטרור, ויותר מ-85% מהם התבררו כדיווחים מוצדקים".

    הכנס הבינלאומי לשרי ביטחון פנים והגנת המולדת (IHSF) ביוזמת השר לביטחון הפנים גלעד ארדן מהווה את מפגש ההתנעה להקמת פורום בינלאומי ראשון מסוגו להתמודדות עם האיומים המשותפים בתחומי הטרור, ההסתה והסייבר.

    הכנס המתקיים בשיתוף פעולה הדוק עם השרה האמריקאית לביטחון המולדת קירסטן נילסן ובמעמד שרי ביטחון פנים ובעלי תפקידים בתחום מ-19 מדינות מרכזיות בזירה הבינלאומית, נועד לשפר את התמודדות המדינות המשתתפות תוך חיזוק מעמדה של ישראל בעולם ומיצובה כמובילה בתחומים אלה.



    0 תגובות