ארדן: מחבל צריך להינמק בכלא

    בנצי לייזרוביץ No Comments on ארדן: מחבל צריך להינמק בכלא

    השר ארדן הורה על הקמת ועדה ציבורית לבחינת תנאי ההחזקה של אסירים ביטחוניים: "כל מי שמתכנן להוציא לפועל פיגוע טרור מסיבות דתיות או לאומניות חייב לדעת, או שהוא ישלם על כך בחייו או שהוא יינמק שנים רבות בכלא"

    ארדן צילום: הדס פרוש, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן הקים ועדה ציבורית לבחינת התנאים שבהם מוחזקים אסירים ביטחוניים בבתי הסוהר בישראל. הוועדה תבחן את התנאים שבהם מוחזקים האסירים הביטחוניים כיום ותמליץ בהקדם על דרכי פעולה להחמרה בתנאי המשמורת שלהם למינימום המתחייב בדין, וזאת בהתאם למדיניותו של השר ארדן.

    בנאום שנשא השר לפני זמן קצר בכנס הבינלאומי למאבק בטרור שיזם, אמר: "מחקר ייחודי שביצענו בקרב אסירים ביטחוניים המוחזקים בישראל מלמד שבמספר רב של מקרים פלסטיניים ביקשו למות או להיעצר בעקבות פיגוע טרור שביצעו כדרך מילוט מקשיים משפחתיים או בעיות כלכליות. זה נשמע מוזר אבל זה נכון. לכן, עלינו להפחית את התמריצים של מחבלים פוטנציאליים".

    השר הוסיף: "הקמתי ועדה מיוחדת שתבחן דרכים להסיר ולבטל את כל התנאים המיוחדים שמקבלים אסירים ביטחוניים עד למינימום המתחייב בדין הבינלאומי. כל מי שמתכנן להוציא לפועל פיגוע טרור מסיבות דתיות או לאומניות חייב לדעת, או שהוא ישלם על כך בחייו או שהוא יינמק שנים רבות בכלא".

    הוועדה שמונתה על ידי השר ארדן תציג בפניו תמונת מצב מלאה ומקיפה על התנאים בהם מוחזקים אסירים ביטחוניים כיום כולל השוואתם לתנאים שבהם מוחזקים אסירים פליליים. הוועדה תבחן את התנאים המינימליים שאותם מחייב החוק הבינלאומי לספק לאסירים ותמליץ על דרכים להחמרת התנאים הקיימים כיום.

    בראש הוועדה יעמוד ניצב בדימוס שלמה קעטבי ובוועדה יהיו חברים בנוסף ניצב בדימוס עוה"ד חנה קלר תג"ד בדימוס, עו"ד אהוד הלוי, גונדר בדימוס אבי וקנין ונציג שב"כ. הוועדה תסיים את פעילותה בתוך 90 יום.

    הכנס הבינלאומי לשרי ביטחון פנים והגנת המולדת (IHSF) ביוזמת השר לביטחון הפנים גלעד ארדן מהווה את מפגש ההתנעה להקמת פורום בינלאומי ראשון מסוגו להתמודדות עם האיומים המשותפים בתחומי הטרור, ההסתה והסייבר. הכנס המתקיים בשיתוף פעולה הדוק עם השרה האמריקאית לביטחון המולדת קירסטן נילסן ובמעמד שרי ביטחון פנים ובעלי תפקידים בתחום מ-19 מדינות מרכזיות בזירה הבינלאומית, נועד לשפר את התמודדות המדינות המשתתפות תוך חיזוק מעמדה של ישראל בעולם ומיצובה כמובילה בתחומים אלה



    0 תגובות