זוג המשתכר בשכר מינימום אינם יכולים לקחת משכנתא

    מוטי סבן 2 Comment on זוג המשתכר בשכר מינימום אינם יכולים לקחת משכנתא

    לאחר 30 שנות הפסקה התוכנית "שיקום שכונות" של מנחם בגין חוזרת בהובלתו של שר השיכון יואב גלנט | בוועדת הפנים של הכנסת שיבחו את התוכנית המקלה על המעמד הנמוך אך דרשו לו"ז מפורט של יישום התוכנית לעשור הקרוב

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (שלישי) התקיים דיון חשוב בוועדת הפנים של הכנסת בראשותו של ח"כ יואב קיש מהליכוד. הוועדה דנה על תוכנית שיקום שכונות המתחדשת בימים אלו לאחר 30 שנות הפסקה, בהובלתו של שר השיכון יואב גלנט וסגנו ג'קי לוי, הדיון התמקד על המעמד הנמוך המגיע מהשכונות הללו והשיפור שיחול כתוצאה מהתוכנית החדשה ישנה.

    "פעילות שר השיכון יואב גלנט וסגנו ג'קי לוי בחידוש שיקום השכונות מדהים, ובלעדיה היינו במקום רע מאד", אמר יו"ר ועדת הפנים ח"כ יואב קיש בדיון בו דיווח סגן שר השיכון ג'קי לוי על תוכנית העשור לשיקום שכונות, "חשובה הקצאת משאבים, בעיקר קרקעות של רמ"י להתחדשות עירונית בתוך השכונות".

    סגן שר השיכון ג'קי לוי: "כמי שנולד וגידל ילדים בעיירת פיתוח, על מנת לפרנס משפחה צריך ששני ההורים יעבדו, אבל בערי הפיתוח היו כל השנים רק מפעלים עתירי עבודת ידיים והשכר נמוך. אמנם היום יש שינויים ענקיים ויש כבר מפעלים עתירי ידע וההכנסה משתנה.

    את שכר המינימום המדינה קבעה, אבל אם שני המפרנסים משתכרים שכר מינימום, הם לא יכולים לקבל משכנתא, כי אין להם 'יכולת החזר'. המדינה חייבת לתת רצועת ביטחון לאנשים כאלה, כי מי שלא יכול לקנות משלם שכירות יותר ממשכנתא.

    גם הוצאות החינוך הן כאלה שזוג משתכרי שכר מינימום לא יכול להוציא את ילדיו להשכלה גבוהה, והם לא יוכלו להתקדם. הפריפריה משלמת מחיר כבד כפול ומכופל".

    בני ביטון, ראש עיריית דימונה: "הספסרים של מנהל מקרקעי ישראל צריכים להעביר את העודפים. ילד בדימונה יקבל מענק כמו ברעננה? זה עיוות. מי שזוכה במחיר למשתכן במודיעין זוכה במפעל הפיס. זו אותה קופה.

    אני מבקש מיו"ר ועדת הפנים שידרוש ממשרד השיכון לו"ז לביצוע התוכנית לשיקום שכונות, כי תוכנית עשור – אני לא יודע איפה אני אהיה ואיפה אתם תהיו בעוד עשור".

    דינה דיין: "רוצה לומר דברי שבח. אני עובדת מול סגן השר ג'קי לוי. סוף סוף אדם שמבין את השיח. המצב קשה מאד. יש 2 מיליון עניים מתחת לקו העוני. המדינה עשירה ויכולה לקחת אחריות. יש ילדים בלי ביטחון תזונתי. אתם לא יכולים לשבת זחוחים. 40 שנות ליכוד, אם לא תרימו את הכפפה, בסוף תהיה פה מהפכה".

    ד"ר רחל קטושבסקי, סגנית מתכנן מחוז דרום במנהל התכנון: "מהלך ההתחדשות העירונית כולל הרבה יותר משיקום מבנים – תעסוקה, חנויות. התמקדות רק בשיקום שכונות זה הרס הערים. אינטרס המדינה הוא לשקם את המרחב כולו".

    שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות תשיחא: "חבל ש-30 שנה לא היה שיקום שכונות ואני מברך את ג'קי על החידוש. חשוב לחוקק חוק שקיים בכל העולם – חוק שיקום שכונות".

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אם רוצים לעזור לציבור צריך דחוף דחוף דחוף לעזור 1. בכמויות של דירות לזוגות צעירים
      ו2.העלאת קצבת ביטוח לאומי ילדים לפחות כמו שהיה לפני שביבי קיצץ בעבר
      ואז יתחילו לייות פה נורמלי במדינה הזאת
      נשמח לתגובות

    2. 1

      השם של יואב קיש ממש מפדח פה עם הטעות…… תסדרו את זה בכתבה