- רדיו קול חי - -

ליברמן בגבול עזה: "ההליום שבבלוני הנפץ, נכנס לעזה עבור MRI"

שר הביטחון אביגדור ליברמן סייר באוגדת עזה. בסיום ביקורו אמר: "קודם כל באתי לברך את אלוף פיקוד הדרום החדש הרצי הלוי שנכנס רק השבוע למעשה לתפקידו, מאחל לו הרבה הצלחה. הרבה תודה לאלוף פיקוד דרום היוצא, אייל זמיר שהתמודד פה בצורה הכי אפקטיבית, הכי מוצלחת, במשך כמה שנים עם טרור מרצועת עזה, באמת מגיעה לו תודה גדולה מכל עם ישראל".

"לגבי המצב היום כאן, ראיתי ופגשתי גם את המפקדים בשטח, את החיילים, גם להם אני חושב שעם ישראל חייב חוב ענק, עצם העובדה שלמרות כל מאמצי הטרור אנחנו ממשיכים בשגרת חיים כולל פה בעוטף עזה, כמעט באין מפריע, זה בזכות אותם חברה צעירים שעומדים פה בגבורה ופועלים בצורה מקצועית ונחושה".

ליברמן ביקש להעביר מסר לתושבי עזה: "אני רוצה להעביר מסר לשכנינו פה ברצועת עזה, תושבי עזה, אתם למעשה הפכתם לבני ערובה של שלטון החמאס. אתם יכולים לבנות עתיד הרבה יותר טוב עבור הילדים שלכם, אתם יכולים לקבל את כל הסיוע ההומניטארי, הכלכלי, האזרחי, אבל דבר ראשון תעיפו את שלטון החמאס. אנחנו מבקשים עוד פעם ופונים אליכם, תפעילו אתם לחץ על ראשי חמאס קודם כל להחזיר שבויים ונעדרים. עצם החזרת השבויים והנעדרים פותחת צוהר ענק, מבטיחה סיוע הומניטארי וכלכלי עבור כל תושבי עזה, ועד ששלטון חמאס יימשך לצערי הסיכוי לדו-קיום, לשיתוף פעולה, לעתיד טוב יותר לתושב עזה – פשוט לא קיים".

ליברמן ענה לשאלות עיתונאים שהיו בסיור. במענה לשאלה איך מתמודדים עם טרור העפיפונים, ענה ליברמן: "אנחנו מתמודדים כמו שכבר אמרתי, כולל בדיון בכנסת אתמול, שני שליש מכל העפיפונים והרחפנים אנחנו מצליחים ליירט, למרות גידול בשימוש בכלי הזה גם כאן חמאס מנצל בצורה הכי נבזית וצינית את המערך הרפואי של רצועת עזה".

"אותו הליום שאנחנו מספקים לבתי חולים, לציוד רפואי, לשימוש בעיקר ב-MRI, במקום שההליום הזה ילך אכן לאותם חולים שזקוקים לשירות MRI הם משתמשים בו לרחפנים כדי לשגר ולהצית שדות פה בדרום. לכן אנחנו יודעים עם מי יש לנו עסק, אנחנו מכינים תשובה גם לאותו שליש של אותם מעופפים שמשגרים לכאן, אני חושב שהם מותחים את החבל יותר מדי ובסופו של דבר החבל הזה ייקרע".

אנחנו שומעים בימים האחרונים לא מעט קצינים בכירים שמדברים על כך שהיום יותר מתמיד אפשר להגיע עם חמאס להסדרה, שהם נמצאים בנקודה שהם צריכים את ההסדרה יותר מישראל, למה אתה כל כך מתנגד לזה?

"אנחנו לא מתנגדים", השיב ליברמן, "בטח ובטח לסיוע הומניטארי, אבל גם אנחנו מבקשים מחווה הומניטארית אנושית הכי מתבקשת, לפחות לתת לצלב האדום לגשת לראות שבויים ונעדרים שלנו, אנחנו מבקשים קודם כל סידור עבור שבויים ונעדרים, אני חושב שזו דרישה הומניטארית מתבקשת. אחרי זה יהיה הרבה יותר קל, לא להגיע איתם לשום הודנה ארוכת טווח אבל להעניק סיוע הומניטארי לתושבי עזה".

"אני אגב לא יודע איזה קצינים אתה שומע", אמר ליברמן לכתב, "אני שומע בדיוק הפוך, אבל כל אחד שומע מה שנוח לו לשמוע. מה שאני לא שומע מאותם גורמי תקשורת וגם מחלק מאישי הציבור בישראל, את האצבע המאשימה, מי שדרדר את המצב אני מזכיר שלמרות הרמאדאן, למרות הכול, עד היום אבו מאזן בקושי שילם חצי משכורת של חודש אפריל, לא לדבר על החצי השני של חודש אפריל, לא לדבר על חודש מאי, על כל הקיצוצים שהוא ממשיך למערכת הרווחה, למערכת הבריאות של תושבי עזה, ומצד שני הוא זה שרץ ל-ICC, למועצת הביטחון ולעצרת הכללית ומאשים את ישראל. צריך להבין שהספוילר העיקרי פה, מי שמדרדר ומנסה לשחק משחק כפול זה קודם כל אבו מאזן".

כשנשאל מדוע חרף דבריו לפני שבועיים, בהם המליץ לצה"ל לירות במי ששולח את העפיפונים, אין הנחיה כזו, ענה: "כמו שכבר אמרתי, אנחנו נמצא את התשובה הכי אפקטיבית ונכונה לטרור העפיפונים ואם מישהו חושב שאנחנו מתכוונים להמשיך בשגרה כמו שהיא היום – לא".

בנוגע לגירוש נתיב האבות שמתרחש היום בגוש עציון, אמר ליברמן: "פינוי נתיב האבות זה חלק מן ההסדר שכולם התחייבו עליו, גם המתיישבים, גם הממשלה, הצענו אלטרנטיבה עבור תושבי נתיב האבות, אבל אני מקווה שהפינוי הזה יסתיים ללא אירועים חריגים. נפתח את היישוב, נמשיך לבנות".