ח"כ מקלב: נסייע בחקיקה לנשים חרדיות עובדות

    עפר גדנקן No Comments on ח"כ מקלב: נסייע בחקיקה לנשים חרדיות עובדות
    צילום: יעקב נחומי
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכנס השנתי התשיעי של ארגון תמך שהתקיים השבוע בבנייני האומה בשיתוף בנק פאגי והרשות לפיתוח ירושלים,  השתתפו למעלה מאלף נשות עסקים, יזמיות ובעלות עסקים קטנים, אשר באו לקבל כלים מקצועיים להתפתחות העסק שלהן, הכנס איננו "עוד כנס", הוא "יום עבודה" לכל דבר, כאשר בעלות העסקים זכו לגלות תובנות על עצמן ואופן ניהול העסק בעזרת מגוון סדנאות חוויתיות ומעשיות דרכן הן למדו על החסמים וההזדמנויות בעסק שלהן.

    מנכ"לית תמך הגב' שיינדי באבד אמרה בפתח הכנס כי "בכל שנה נשות העסקים יוצאות מכאן מחוזקות ומגובשות במסלולים ותכניות חדשות להעצמת העסק שפתחו, בסופו של דבר הכינוס והעבודה שלנו לאורך השנה גורמת לכך שבעלות העסקים מתמודדות עם האתגרים יחד ולא לבד, מה שמאפשר להימנע מטעויות ומאפשרות להן להצליח וללמוד מההצלחה של האחרות. בניית וחיזוק עסקים היא מנוע חשוב לפרנסה בקהילה, יצירת מקומות עבודה חדשים והמשק המקומי והישראלי."

    בכנס נשאה דברים מנהלת שיווק ומכירות בפאגי הגב' חמדה לוי ששיתפה את הנוכחות במחקר שפורסם לאחרונה וממנו עלה נתון מפתיע: עצמאיות מרוויחות 11% יותר מאשר שכירות, נתון נוסף מעלה כי 70% מהנשים הצהירו כי אין להן את הכישורים הנדרשים לנהל עסק. החוקרים העמיקו בנתונים וגילו שנשים רבות נמנעות מלנהל את העסק בפן הפיננסי ולכן הן חשות שאין להם את המיומניות הנדרשות לניהול העסק. לוי קראה לבעלות העסקים להתערב יותר בניהול הפיננסי, ובכך לאפשר ניהול יעיל ומקצועי יותר, לזהות הזדמנויות מחד וחולשות בתזרים מאידך. "פאגי כמוביל דרך במגזר החרדי בעולם הבנקאות כולל בשירותיו ליווי וייעוץ מקצועי, גם למגזר העסקים הקטנים  ומעניק כלים פיננסים לעסקים אלה כולל אשראי בנקאי לפי צרכי העסק ויכולת ההחזר שלו.  לוי הוסיפה שהכנס נערך במשותף עם ארגון 'תמך' עקב ההיכרות העמוקה של הארגון והחיבור שלו לצרכים של נשות העסקים החרדיות.

    יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח"כ הרב אורי מקלב שהשתתף בכנס יחד עם אישי ציבור נוספים שבירכו על התפתחות הכנס השנתי, אמר כי הנשים החרדיות כיום הפכו לפורצות דרך בתחום העסקים הקטנים בישראל והייחודיות שלהן, היא במקצועיות שלהן בשילוב עם העבודה באמינות וערכים שקשה למצוא במקומות אחרים׳.  הרב מקלב אמר כי הוא שומע זאת ממעסיקים ומבכירי המשק, ׳כיום הנשים החרדיות עובדות בכל תחומי המשק ואנו עומדים לימינם בחקיקה ובכל דבר שאפשר כדי לסייע בכך׳.

    ׳הדבר היפה ביותר שניתן היה לראות בכנס וזהו דבר שחוזר על עצמו מידי שנה, הוא לראות מאות נשות עסקים שמחליפות ביניהן כרטיסי ביקור ומוצאות את הדרך לשלב ידים אחת עם השנייה להמשך התפתחות העסקים שבנו בעשר אצבעותיהן׳ אמרה מירי גרין מנהלת הכנס מטעם תמך.

     



    0 תגובות