פרוש תוקף: "חוק הגיוס החדש משנה מוסכמות; אסור להסכים"

    איתי גדסי No Comments on פרוש תוקף: "חוק הגיוס החדש משנה מוסכמות; אסור להסכים"

    סגן שר החינוך מאיר פרוש תוקף את מתווה הגיוס החדש ואומר: "נתניהו קבע בעבר שאין ולא יהיו מכסות וכי כל לומד תורה יקבל את הדיחוי"

    פרוש צילום: פלאש 90
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן שר החינוך מאיר פרוש, הגיב היום לתזכיר חוק הגיוס שהופץ אתמול בקרב חברי הכנסת החרדיים. פרוש תוקף את ההסכם ועל פניו נראה כי ללא שינוי משמעותי בו, לא יובא ההסכם לאישור.

    "מתווה החוק שהוצג אתמול על ידי שר הבטחון הוכן ללא מעורבות של הנציגות החרדית מטעם יהדות התורה" אמר פרוש בפתח דבריו.

    פרוש מציין כי "וההמלצות כפי שפורסמו מגלות שהן כוללות נוסח ששולל את הסמכות משר הבטחון למתן דיחוי לבני ישיבות משירות צבאי כאשר לא עמדו ביעדים".

    לדבריו: "כתוצאה ממסקנה זו אסור לנו להסכים עם המתווה החדש, שמשנה מוסכמה מושרשת ויסודית שלאורך עשרות שנים, הצבא אפשר לכל לומדי התורה שתורתם אומנותם לקבל דיחוי משירות צבאי".

    "יתרה מכך, לפני כינון הממשלה קבע ראש הממשלה בנימין נתניהו את המדיניות של הממשלה בדברים ברורים שאין להם משמעות לשתי פנים, כאשר במרכז דבריו בחר נתניהו לקבוע שאין ולא יהיו מכסות וכי כל לומד תורה יקבל את הדיחוי".

    "המתווה החדש משתרע על 21 עמודים וכולל הרבה פרטים חדשים שיש להתעמק בהן וללמוד מהן את ההשלכות העתידיות לגבי המשך הסדר מעמדן של בני הישיבות ורק לאחר שיובררו כל הפרטים נוכל להציג את המכלול לפני מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות שליט"א שהם יורו לנו את הדרך אשר נלך בה" אמר. דבריו הובאו בעיתון המבשר.



    0 תגובות