מחלום למציאות: נשיא ארה"ב ושליט צפון קוריאה "השגנו הצלחה עצומה"

    מוטי סבן 2 Comment on מחלום למציאות: נשיא ארה"ב ושליט צפון קוריאה "השגנו הצלחה עצומה"

    לראשונה בהיסטוריה נשיא ארה"ב נפגש עם עמיתו הצפון קוראיני. זה קרה בשעה 4:00 שעון ישראל, נפגשו השניים לראשונה תוך שטראמפ מבטיח: יהיו לנו יחסים מצויינים. אח"כ צעדו השניים יחד לפגישה אישית שהתארכה כמחצית השעה, בסיומה התייצבו השניים יחד כידידים והצהירו כי "השיגו הצלחה עצומה"

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ‏‏צילום מסך (103)"העולם בהלם"! האי סנטוסה המסוגר שעל אדמת סינגפור מספק את אחת מהדרמות הגדולות ביותר שנראו כאן במאה האחרונה, לאחר אין ספור התכתשויות ואיומים מצד שני הצדדים למלחמה גרעינית מטורפת. נפגשו שני המנהיגים היריבים והצהירו: "הייחסים יכולים להיות מצויינים".

    שני המנהיגים הגיעו למלון "אקפלה"  השוכן לו על שפת האי בין עצי היער העבות של האי הקסום, האווירה באי בהחלט כשל חג, ואלפי העיתונאים הגודשים את האזור מכניסים אווירה של מתח והיסטוריה באוויר, העיתונאים הנמצאים עדיין לא בטוחים שהם אכן יראו את נשיא ארה"ב ושליט צפון קוריאה לוחצים ידיים ומחייכים

    ואז זה קורה, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מגיע ראשון לבית המלון ויורד מרכבו המשוריין, אחריו מגיע שליט צפון קוריאה, השניים צעדו אל המפגש ההיסטורי לעיני המצלמות. שברקע דגלי ארה"ב וקוריאה הצפונית מסודרים בחגיגיות, לחצו המנהיגים ידיים.

    נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר בפתח הפגישה "אני בטוח שיהיה לנו יחסים מצויינים" שליט צפרון קוריאה השיב "הגענו לכאן אחרי שהתגברנו על כל המכשולים" בין שתי המדינות. "נחמד לפגוש אותך, אדוני הנשיא", אמר לטראפ. טראמפ הגיב על כך: "אכן". בסיום, לפני יציאת העיתונאים, טראמפ אמר לקים: "יש לי עוד מה להגיד לך, אך נחכה שהם יצאו."

    משם המשיכו המנהיגים יחד לכיוון מקום הפגישה האישית, הפגישה מתחילה בשעה 4:00 לפנות בוקר שעון ישראל, לאח"כ נכנסו השניים לפגישה אישית בליווי מתורגמנים בלבד.

    שני המנהיגים ניהלו את שיחתם הראשונה במפגש בארבע עיניים, פרט למתורגמנים, הפגישה המכריעה והחשובה בינהם ארכה פחות משעה ואז יצאו למרפסת המלון ונופפו לעבר העיתונאים. בהמשך הצטרפו אליהם יתר חברי המשלחות. לצדו של טראמפ, נכחו גם שר החוץ מייק פומפאו, ראש הסגל ג'ון קלי והיועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון.

    לאחר הפגישה התכנסו המנהיגים לעיני המצלמות "אנחנו נפתור בעיה גדולה ודילמה גדולה", הבטיח טראמפ, שאמר כי הפגישה עם קים הייתה מצוינת. הוא דיבר על כך שהשניים השיגו "הצלחה עצומה יחד" והעריך כי "זה יצליח. זה ייעשה"

    צוותי המשא ומתן מפגשים יחד לארוחת מהרים משותפת עם מנהיגי המדינות, אח"כ ימשיכו צוותי המשא ומתן המשותפים בפגישתם. שליט צפון קוריאה הזמין מוקדם יותר האת נשיא ארה"ב לפסגה שנייה בצפון קוריאה.

    זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה שנשיא ארה"ב נפגש עם שליט צפון קוריאה אכן מערכת היחסים המיוחדת והמהירה של טראמפ נתנה כבר את התוצאה ההיסטורית חסרת התקדים כאן היום ונראה שפני צפון קוריאה לשינוי. כל מה שקורה כאן היום הוא חסר תקדים במונחי צפון קוריאה, לכן הנכנות של קים נראת היום רצינית מאין כמותה, השלום בהחלט יוכל לצאת לדרך מסינגפור, לו יהי.

    ‏‏צילום מסך (97)‏‏צילום מסך (94)‏‏צילום מסך (99)



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      טראמפ נראה רע מאוד יחסית לקים.. וכן להפך,