סאגת מצלמות המהירות: לא ניתן להתפרע בכבישים

    מוטי סבן No Comments on סאגת מצלמות המהירות: לא ניתן להתפרע בכבישים

    עקב הוראת הפרקליטות כי מצלמות המהירות אינם אמינות, המשטרה לא מנפיקה דוחו"ת מהירות עד להודעה חדשה | נשקלת תביעה ייצוגית על סך עשרות מיליוני שקלים | בכיר באגף התנועה: המצלמות ימשיכו לעבוד לא ניתן לעבריינים להשתולל

    10:23
    18.04.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on מפתיע: ח"כ לזימי מדברת על "הקונספציה שקרסה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שפרקליטות המדינה הורתה למשטרה כי לא תוכל יותר להנפיק דוחו"ת מהירות על סמך המצלמות המוצבות בצידי הכבישים כיום, מכיוון שמצלמות המהירות המוצבות נכון להיום, אינם אמינות דיים כדי לקבוע אם הנהג עבר את המהירות המותרת או שלא.

    סאגת המצלמות התחילה בעתירה שהגישו כמה עותרים לבית המשפט בעכו, לטענתם המצלמה זייפה את מהירות הנהג וכלל לא נהגו במהירות שקבעה המצלמה, לאחר בדיקה על ידי צוות הטכניון, קבעו, כי אכן המצלמות לא אמינות דיים לקבוע את מהירות נסיעת הרכב.

    המשטרה פנתה לבית המשפט וטענה כי מכון התקנים אישר להם כי המצלמות אכן עובדות בצורה מיטבית והמצלמות המותקנות אמינות, לאחר בדיקה מול מכון התקנים, המשטרה אומרת בזהירות כי במכון התקנים כלל לא בדקו אותם.

    לאור הממצאים הפרקליטות הורתה הפרקליטות על הפסקה מיידית של הנפקת דוחו"ת מהירות. בתגובה שוקלים להגיש תביעה ייצוגית על סך של עשרות מליוני שקלים, בגין הדוחו"ת שהושתו על הנהגים עד היום ממצלמות המהירות.

    גורם באגף התנועה אומר היום לתקשורת, כרגע אין הפקת דוחו"ת אך המצלמות ממשיכות לעבוד, ונהגים שיתפסו במהירות גבוהה מאוד יכנסו לבעייה, לא ניתן לנהגים להשתולל בכבישים בעקבות כך, בכוונת המשטרה להוסיף די לייזר בכבישים לתפישת נהגים עבריניים.



    0 תגובות