ביטחון העולם לקראת הכרעה, האמריקנים אופטימים

    מוטי סבן No Comments on ביטחון העולם לקראת הכרעה, האמריקנים אופטימים

    פגישת הפסגה ההיסטורית תחל בעוד מספר שעות, בעולם עוקבים בדריכות אלר ההתפתחויות | נשיא ארה"ב אמר היום: הפגישה עם קים עשויה להיות ממש טובה | בגלל ההתקדמות המהירה נשיא ארה"ב יעזוב יום קודם את סינגפור | באורח נדיר יצא קים לטייל באי לקראת המפגש

    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת המפגש מחר (שלישי) מפזרים האמריקנים ענני אופטימיות בצורה זהירה לקראת הפסגה ההיסטורית בין נשיא ארה"ב לשליט הצפון קוריאני. היום (שני) מוציא בית הלבן הודעה: "השיחות בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית מתקדמות מהר מהצפוי".

    הלו"ז של המפגש פורסם לקראת מחר, "הנשיא דונלד טראמפ ייפגש עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מחר בשעה 9:00 בבוקר  (4:00 לפנות בוקר שעון ישראל). אחרי קבלת הפנים הראשונית, השניים יקיימו שיחה בארבע עיניים, בעזרת מתורגמנים. לאחר מכן יתקיימו פגישה בנוכחות גורמים נוספים משתי המדינות, וארוחת צהריים משותפת", נכתב בהודעה המיוחדת.

    הגורמים האמריקאים שצפויים לקחת חלק בשיחה המורחבת הם מזכיר המדינה מייק פומפאו, ראש הסגל ג'ון קלי והיועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון. גם מזכירת העיתונות שרה סנדרס, השגריר האמריקאי בפיליפינים סונג קים, המשמש בין היתר כראש צוות המדיניות בנושא קוריאה הצפונית, והיועץ המיוחד בוועדת הביטחון של אסיה מאט פוטינגר ייצטרפו לאורחת הצהריים המשותפת.

    בהודעה נוספת של הבית הלבן נמסר: בגלל התקדמות המגעים המהירה בין ארה"ב לצפון קוריאה יעזוב נשיא ארה"ב את סינגפור ביום שלישי בערב יום לפני המועד המתוכנן.

    המפגש ההיסטורי בין שני המנהיגים שעד לפני כמה חודשים איימו במלחמה גרעינית חסרת תקדים, מגיע נשיא ארה"ב למפגש ושובר את כל כללי הדיפלומטיה הוותיקים של משרד החוץ, הנשיא דרש כי השיחה הראשונית עם קים תהיה לבד בלי יועצים חיצוניים, מתורגמנים בלבד.

    הנשיא התבטא כי תקח לו דקה אחת בלבד להבין אם קים רציני או לא, במידה ולא הוא יעזוב על באותה דקה את החדר והפגישה תסתיים.

    היום השני בסינגפור ההכנות ההאחרונות לפני המפגש הגורלי הולגות ומתעצמות, היום (שני) נפגש נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם ראש ממשלת סינגפור לי הסיין לונג לארוחת צהריים משותפת עם חברי ממשלתו הבכירים, במהלך הארוחה אמר טראמפ בנימה אופטימית לראש הממשלה: "הפגישה עם קים עשויה להיות ממש טובה".

    הערב יצא קים ג'ונג און שליט צפון קוריאה בפעם הראשונה מאז הגעתו לטיול לילי באי המסוגר לקראת הפגישה עם נשיא ארה"ב. הטיול בחוץ של קים עשוי להראות על הפחד שהתפוגג לו, הוא כנראה סומך על אמצעי הביטחון שנקטה סינגפור וארה"ב לשמירה על האי לקראת המפגש הגדול.

    מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו אמר, כי הוא אופטימי בנוגע לשיחות, אך אין שום הסרת סנקציות על הפרק עד שצפון קוריאה תתפרק מנשקה הגרעיני באופן בלתי הפיך. המדיניות האמריקנית תחת טראמפ לא לתת כלום עד שמקבלים הכל.



    0 תגובות