- רדיו קול חי - -

"צדיק" של שולי רנד לא משודר בקול חי

חובבי המוזיקה היהודית האלטרנטיבית, שמחו מאוד בשבוע שעבר כאשר התפרסם שהאומן והיוצר שולי רנד, מוציא סוף סוף שיר חדש. השנים הרבות שחלפו מאז הוציא רנד את אלבומו הראשון, יצרו ציפייה ודריכות בקרב אוהבי שירתו, שכבר גילו סימני חוסר סבלנות. השאלה ששולי רנד נשאל יותר מכל בשנים האחרונות, היא, "שולי, מתי תוציא את האלבום הבא שלך?".

והנה זה הגיע. שיר חדש של שולי רנד.

השיר שנקרא "צדיק", עוסק במה שנראה כביקורת עצמית נוקבת ומתאר מצב בו ה"צדיק" לא באמת צדיק.

עורכי המוזיקה בקול חי שהשיר הגיע לידיהם, היו חלוקים בעמדתם לגבי השיר ומידת התאמתו לשידור בקול חי. ההכרעה הועברה להנהלה, שם ביקשו להעביר את השיר למספר גורמים שונים, ולקבל את חוות דעתם.

שולי רנד צדיק 2 [1]"מדמה תנועות רבניות". רנד | צילום: מתוך הקליפ

מהר מאוד התעורר דיון סוער סביב השיר ומה המסר המובן ממנו. האם מדובר בשיר מוסר של האדם כלפי עצמו, או בביקורת כלפי צדיקים שאין תוכם כברם.

המצדדים בעד השמעת השיר טענו, כי מדובר בשיר משובח וכמו בכל שיריו, גם בשיר הזה היטיב שולי רנד לבטא את הביקורת העצמית הלגיטימית שעל האדם לבקר את עצמו. לעומתם, המתנגדים לשידור השיר טענו, שגם אם כוונת המשורר הייתה לתועלת ולהתעוררות פנימית של האדם, הרי שעצם הצגת הדברים בצורה כוללנית, יש בה טעם לפגם, היות ויש מי שיפרשו את השיר כביקורת על צדיקים. (שלפי השיר כלל לא בטוח שהוא צדיקים אמיתיים). לחיזוק טענתם הם השתמשו בקליפ המלווה את השיר, בו נראה שולי רנד בתפקידו כשחקן, המדמה תנועות רבניות, נשיקות על הידיים, נפנוף לקהל וכד'.

בעקבות הפולמוס הוחלט בהנהלת קול חי, שהשיר לא ישודר בגרסתו הנוכחית, גם לא בערוץ המוזיקה קול חי מיוזיק. "לצד ההערכה הרבה לשולי רנד, לאור הדיון שהתעורר סביב השיר, הוא לא יכול להיות משודר אצלנו", אומרים בקול חי. "תפקידנו להיות קשובים ורגישים למגוון הקולות והדעות. שיר כזה, עלול לפגוע ברבים מהמאזינים שיחושו בו ביקורת על צדיקים. נשמח להמשיך ולשדר את יצירותיו של רנד, ככל ויתאימו לקהל המאזינים שלנו".

שולי רנד צדיק 5 [2]

"עלול לפגוע ברבים מהמאזינים" | צילום: מתוך הקליפ