"צדיק" של שולי רנד לא משודר בקול חי

    עמית דניאל 36 Comment on "צדיק" של שולי רנד לא משודר בקול חי

    שירו החדש של היוצר שולי רנד "צדיק", מעורר סערה בשל הביקורת המופנית בו כלפי צדיקים | בהנהלת קול חי החליטו שלא להשמיע את השיר בשידורי קול חי וקול חי מיוזיק | "שיר כזה, עלול לפגוע ברבים מהמאזינים שיחושו בו ביקורת על צדיקים. נשמח להמשיך ולשדר את יצירותיו של רנד, ככל ויתאימו לקהל המאזינים שלנו"

    שולי רנד צילום: צילום מסך: מתוך הקליפ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חובבי המוזיקה היהודית האלטרנטיבית, שמחו מאוד בשבוע שעבר כאשר התפרסם שהאומן והיוצר שולי רנד, מוציא סוף סוף שיר חדש. השנים הרבות שחלפו מאז הוציא רנד את אלבומו הראשון, יצרו ציפייה ודריכות בקרב אוהבי שירתו, שכבר גילו סימני חוסר סבלנות. השאלה ששולי רנד נשאל יותר מכל בשנים האחרונות, היא, "שולי, מתי תוציא את האלבום הבא שלך?".

    והנה זה הגיע. שיר חדש של שולי רנד.

    השיר שנקרא "צדיק", עוסק במה שנראה כביקורת עצמית נוקבת ומתאר מצב בו ה"צדיק" לא באמת צדיק.

    עורכי המוזיקה בקול חי שהשיר הגיע לידיהם, היו חלוקים בעמדתם לגבי השיר ומידת התאמתו לשידור בקול חי. ההכרעה הועברה להנהלה, שם ביקשו להעביר את השיר למספר גורמים שונים, ולקבל את חוות דעתם.

    שולי רנד צדיק 2"מדמה תנועות רבניות". רנד | צילום: מתוך הקליפ

    מהר מאוד התעורר דיון סוער סביב השיר ומה המסר המובן ממנו. האם מדובר בשיר מוסר של האדם כלפי עצמו, או בביקורת כלפי צדיקים שאין תוכם כברם.

    המצדדים בעד השמעת השיר טענו, כי מדובר בשיר משובח וכמו בכל שיריו, גם בשיר הזה היטיב שולי רנד לבטא את הביקורת העצמית הלגיטימית שעל האדם לבקר את עצמו. לעומתם, המתנגדים לשידור השיר טענו, שגם אם כוונת המשורר הייתה לתועלת ולהתעוררות פנימית של האדם, הרי שעצם הצגת הדברים בצורה כוללנית, יש בה טעם לפגם, היות ויש מי שיפרשו את השיר כביקורת על צדיקים. (שלפי השיר כלל לא בטוח שהוא צדיקים אמיתיים). לחיזוק טענתם הם השתמשו בקליפ המלווה את השיר, בו נראה שולי רנד בתפקידו כשחקן, המדמה תנועות רבניות, נשיקות על הידיים, נפנוף לקהל וכד'.

    בעקבות הפולמוס הוחלט בהנהלת קול חי, שהשיר לא ישודר בגרסתו הנוכחית, גם לא בערוץ המוזיקה קול חי מיוזיק. "לצד ההערכה הרבה לשולי רנד, לאור הדיון שהתעורר סביב השיר, הוא לא יכול להיות משודר אצלנו", אומרים בקול חי. "תפקידנו להיות קשובים ורגישים למגוון הקולות והדעות. שיר כזה, עלול לפגוע ברבים מהמאזינים שיחושו בו ביקורת על צדיקים. נשמח להמשיך ולשדר את יצירותיו של רנד, ככל ויתאימו לקהל המאזינים שלנו".

    שולי רנד צדיק 5

    "עלול לפגוע ברבים מהמאזינים" | צילום: מתוך הקליפ

     



    36 תגובות

    מיין תגובות
    1. 36

      התרגשתי לראות שיר חדש של שולי רנד. אך כשראיתי את הקליפ הרגשתי חוסר נוחות רב, זה מה שיש לך להגיד אחרי עשר שנות שתיקה ? לעומת המסרים משירי אומנים מקוריים אחרים [ע"ע ישי ריבו], שולי רנד נשמע ממורמר על הדת בכלל ועל רבנים בפרט. לא לזה חיכינו ! (למרות שמקצועית השיר בהחלט יפה).

      1. סוף סוף יש מישהו שמביא כבוד ל"מגזר"
        ומעלה קרנה של תורה – משתיקים אותו
        סוף סוף התאטתראות הופכים
        בתי מדרשיות – סוגרים אותם
        סוף סוף יהודי עומד מול קונו מתודה מכה על חטא ומכיר באפסיותו ומלמד תשובה לרבים – מבזים אותו
        אין זאת אלא עצת היצר הקופץ להציל את עורו
        בראותו כי קיצו קרב.

        1. טוב טוב צודקים ביקרתי את שולי רנד בחריפות ושלא בצדק, באמת.. סליחה שולי פשוט היה לי יום על כל שונאי ישראל. אשריך צדיק !

          1. שולי הצדיק התכוון נטו לעצמו איך אמר המשורר "ישרפו המגזרים ישרפו דעות קדומות וכל אחד יהיה יכול לכתוב את הסיפור שלו" {עיין ערך חנן בן ארי ויקפדיה}

            1. אתה תותח יוסי

              משתמש אנונימי (לא מזוהה)
    2. 35

      ההפסד כולו שלכם שאתם לא משמיעים את שולי. לא השכלת להבין את העומק ואת היופי שבאמת כואבת ופשוטה שעל ידה באמת אפשר להגיע להיות צדיק אמיתי. הרי מי שעושה לעצמו משפט למטה לא שופטים אותו מלמעלה. והוא , שולי בדרך העולה והמוארת. אתם לא מבינים…. ואולי גם לא תבינו…אתם התקועים שקשה לכם עם האמת מה אתם נתפסים לשטויות .

    3. 34

      לשולי.. גם אם התכוונת לביקורת עצמית (נו נו), לא חשבת איך ישמע השיר בציבור החילוני ? מה יעשה השיר לאמונת חכמים וכבוד ת"ח של צעירי הצאן ? או שרייטינג והשמעה בגלגלצ שווים את זה בעיניך.. בקיצור בהתבודדות הבאה שתעשה צא מה"מוחין דקטנות" חפש את ה"נקודה הטובה" שלך ותוציא מה"משורר" שבך את ה"ילד שעשוי מאבנים טובות", ותעשה טובה תביא לנו שירי אמונה ולא שירים כאלו.. יש לך את זה.

      1. מה הקשר? וואו
        שולי רנד הוא יוצר. זמר ויוצר. הוא שר על מה שהוא מרגיש וחושב. ובינינו, כולנו מבקרים את עצמנו המון. אף אחד לא חף מפשע. לכולנו יש רגעים טיפה חשוכים, גם להכי צדיקים שיש. אז למה הוא צריך לחשוב "מה החילונים יחשבו, מה השיר הזה יעשה לציבור?". בבקשה שאף אחד לא יתמם. לא כל שיר חייב להיות על איזה כיף לנו לקיים את תורת השם ואיזה חיים יפים. דיי צאו מזה. אתם מתכחשים לעצמכם. אף אחד מאיתנו לא מושלם. ומי שלא נחמד לו לשמוע את השיר וטיפה להעמיק מחשבתו ולעשות קצת חשבון נפש, שלא ישמע וישמור את הדעה שלו לעצמו. (ולכל מי שהתבלבל- הביקורת של שולי בשיר מופנית רק לעצמו.) בהצלחה לכולם

        1. זה נכון שלכולנו יש רגעים חשוכים, אבל אם נרצה לבטא את זה בשיר זה יהיה בכאב וגעגוע (ע"ע איכה) ולא במרמור ובשנאה

          1. יש גם חכמה רבה בדברי צביקי ויישר כח
            אין כאן חלילה נגד שולי שהוא יהודי יקר מאד, אלא להבין שיש בעומק של העניין שתי צדדים וזהו שיר עם אמירה לא סולידית ויש לזה משמעות גם ציבורית.

      2. צביקי טוען טוב וכמובן שלא צריך לכעוס על שולי אלא שיש כאן

    4. 32

      שטויות והבלים כולם מבינים שאין הכוונה לזלזל

    5. 31

      מה הקשר??? אנשים אוהבים להוציא דברים מהקשרם הוא מגיע לדבר על כל בן אדם בעולם שלא ישקר על עצמו וישחק אותה צדיק הוא לא מתכוון לצדיקים שבדור !!! פשוט בלי קשר אז תתחילו להשמיע מהר מהר את השיר המדהים והנכון הזה שיכול לגרום לכל אחד מאיתנו לחיות חיים אמתיים ולדעת מיהו ושהיעוד שלו בעולם הוא רק בינו לבין קונו ולא לבין אנשים אחרים

    6. 30

      אותו אתם מצנזרים, ווה עם כל שידורי הליצנות שלכם כמו טובים השניים שהם חיקוי זול למקבילות החילוניות

    7. 29

      אני לא מבין מה הבעיה, לשתי השיטות אם זה "צדיק" ש"מתרבן" מה שנקרא מה לא טוב בלרדת עליו,
      ומאידך אם זה שיר מוסר עצמי ג"כ מה רע בזה?
      על כל שיר אפשר לשמוע איזה פרשנות שיכולה "לפגוע ברגשות של איזה חסידות בהרצה או זרם מסויים.
      החלטה שמתנערת מהתמודדות.

    8. 26

      אתם לא מבינים שהוא התכון לאדם מסוים שמחשיב את עצמו לצדיק. וגורר אחריו אנשים והוא בכלל לא צדיק!!!! ה' ירחם ויצלינו מכאלה צדיקים!!!

    9. 25

      זה מה שנקרא פרסום… כך או כך יצרתם שיח וגרמתם לכווווולם לשמוע את השיר איכשהוא…

    10. 24

      בורים ועמי ארץ !

    11. 23

      זה שיר מהמםםםםםם

    12. 22

      מי שלא מבין את השיר אז השיר בדיוק בשבילו
      זה אפילו לא שיר עמוק אלא ביטוי למה שקורא בינינו,
      יישר כח שולי,
      אם זה היה זמר מודרני אף אחד לא היה מדבר עליו אבל בגלל שזה אתה כולם מחפשים את העומק שיש בך וב"ה הרבה מצאו…

    13. 21

      זה מאוד חבל שהרי ברור לכם ולכולנו ששולי בשירו מבקר ושופט את עצמו. ודווקא כשיוצא ה"לכלוך" מתגלה יותר היופי של נשמתו המאירה. שהרצון שלה הוא להתנקות, להיטהר. לא יזיק לציבור החרדי קצת לצאת מהקלישאות והצביעות, להסתכל לאמת כואבת ולא יפה בעיניים ולדבר דיבור של אמת שמעורר מחדש ומוציא אותנו מן המסגר. זו הדרך והיא מתוקה ומגלה את האינסוף ששוכן בתוך כל יהודי ויהודי, מיוחד ונפלא וייחודי רק לו. תודה שולי אתה עולה במעלית. אשרייך צדיק!

      מורן קהא

    14. 20

      עולם הפוך…אם כבר אמת תהיו אמיתיים עד הסוף להשמיע את יניב בן משיח שמשדר בשיריו ובקליפיו המזעזעים ההפך מכל מה שאנחנו מחנכים עליו את ילדינו זה מותר?! בפרט לטוקר שלא שואל אף אחד…
      ואת שולי רנד שהוא כולו אמת צרופה לא להשמיע גוועלד!!!!

    15. 19

      חבל מאד מאד
      הפסד של הרדיו
      והכל בגלל אנשים בודדים שאולי ייעלבו
      עידן של תקשורת מתגוננת
      הרי ברור ששולי מדבר על ביקורת עצמית – כזו שהיתה נהוגה אצל כל גדולי ישראל ובוודאי אצל אנשים כריזמטיים שעדיין אינם גדולי ישראל

    16. 18

      היצר לא נותן לאנשים לקבל מוסר
      חבל מאוד

    17. 17

      מוזר מאד שעורכי מוזיקה וותיקים לא הצליחו לזהות את הכוונה הפשוטה של השיר- ביקורת עצמית, ולא, ח"ו- ביקורת על צדיקים. שולי הוא איש ראוי עם מוזיקה ראויה ומוצלחת- פשוט חבל.

    18. 16

      פשוט "הלם" הרי אנחנו בעצמינו מוקעים כל מיני צדיקים בכאילו.. השיר הזה הוא כולו שיר ענווה ובכלל איך הגעתם לזה שהשיר עלול לפגוע בצדיקים, כשהיצר הרע רוצה להראות את ההיפך הוא יצליח.. ממש הזוי לא להשמיע שיר שהוא בעצם שיר מוסר מהלך ואני לא רוצה עכשיו להתחיל לצטט מספרי מוסר קדושים בדיוק מילים דומות לשיר אז מה עכשיו נזרוק את הספרי מוסר כי הם פוגעים בצדיקים??? ממש הזוי, לדעתי מעורב כאן גאווה ועניין של פרסום לרדיו.. ממש מאוכזב!

    19. 15

      שולי יוצר מוכשר וחבל שאתם לא משמיעים את השיר העוצמתי הזה!!!

    20. 14

      אתם מפספסים שיר עמוק ומעולה.
      הלוואי שיום אחד גם אתם תחזרו בתשובה.

    21. 13

      /שולי הוא זמר מהמם שמכניס מסר לציבור בשונה ממלאה זמרים וחבללללללללללל שאתם לא משמיעים כי זה שיר מחזק וטוב לעומת שירים ממש גרועים שאותם אתם מכניסים עולם הפוך שמעריך את השקר ולא נותן מקום לאנשי האמת הצדיקים באמת לתת את הקול מקוה שתשנו דעה בהקדם כי חבל

    22. 12

      שולי הוא זמר אמת שמכניס רק טוב לציבור וחבללל שאתם הולכים אחרי השקר ומלאה זמרים פחות טובים ממנו מכניסים ואתו שהוא כולו אמת וטוב מוצאים

    23. 11

      חבלללללללללללללללללללללללללל

    24. 10

      מי שמבין את השיר ונהנה ממנו באמת יבין שאין זלזול בצדיקים ומי שלא כנראה השיר נכתב עליו …משתכר מסתכרר …ודו"ק..