כישלון לחמאס ואיראן: רק 15,000 איש השתתפו בהפגנות

    קובי פינקלר No Comments on כישלון לחמאס ואיראן: רק 15,000 איש השתתפו בהפגנות

    כמות המפגינים ביום שישי האחרון בצעדת חמאס, סמוך לגבול עם ישראל, היתה כשלון טוטאלי לחמאס ואיראן שציפו לעשרות אלפי מפגינים | ארבעה מחבלים חוסלו ומעל לחמש מאות נפצעו | הופצץ מחסן עפיפונים

    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמדי יום שישי בחודשים האחרונים צעדו אלפי עזתיים לעבר גדר הגבול עם ישראל. בשישי האחרון ביקשו בחמאס לקיים מפגן גדול עוד יותר, זאת בשל יום ירושלים העולמי שהוכרז על ידי איראן.

    ציפיות חמאס היו למספר של חמישים אלף מפגינים אך בפועל, הגיעו רק כחמישה עשר אלף בלבד.

    בצה"ל מעריכים כי ההפגנות סביב הגדר יימשכו עוד שבועות רבים, כמו כן שיגור עפיפוני התבערה יימשכו בשל רצון חמאס להבעיר את השטח ככל שניתן. חמאס שמחוייב לאיראן בגלל התמיכה הכספית יינסה להראות חבעחי הבית מאיראן שהוא מצליח באיזה שהוא אופן להבעיר את השטח ולהכניס את ישראל לתוך הצרות של עזה. בינתיים אין לו הצלחות בתחום הזה.

    צה"ל נערך לכלל האיומים המגיעים מהרצועה ולקחו את מגוון האיומים ששוגרו מחמאס כולל שיגור רקטות ארוכות טווח על כל מפגין שייפגע מידי צה"ל. בתגובה פרס צה"ל את כיפת ברזל בצורה המקסימאלית סביב הרצועה.

    הפלסטינים דיווחו כי סך כל ההרוגים ביום שיש מההפגנות 4  הרוגים ומעל -500 פצועים. פקודות הירי של צה"ל נשארו כשהיו ורק מפקד החטיבה נותן אישור ירי על מנת להרוג.

    מדובר צה"ל נמסר כי "המפגינים הניחו מטעני חבלה, יידו בקבוקי תבערה, ושלחנו עפיפוני תבערה ועפיפוני נפץ, שהתפוצצו מעל כוחות צה"ל. בנוסף, לראשונה נשלח בלון הליום ממולכד לעבר הכוחות. מאז שעות הבוקר פעלו כוחות הכיבוי בכ-45 מוקדי שריפות בכל האזור". טפסר משנה יהודה קסנטיני ממחוז דרום מסר כי אנשיו ימשיכו "לתגבר את עוטף עזה עם לוחמי אש ורכבי כיבוי לתגובה המהירה ביותר וכדי להציל נפש ורכוש".

    עם זאת, חרף אי הצלחת חמאס במספר המפגינים, הנזק לחקלאי עוטף עזה רב וטרם נמצא פתרון צבאי ליירוט העפיפונים. מאות דונמים של חורש טבעי וחקלאי עלו באש כליל. כוונת הממשלה כרגע היא להכיל את טרור הפיפונים ולא להגרר אחרי איראן להבעיר את האזור במבצע צבאי.

    היום עשרות מתפרעים התאספו על גדר הרצועה הבעירו צמיגים וזרקו אבנים. בתוך כך חיל האוויר תקף מחסן של עפיפוני תבערה ברצועה.

     

     



    0 תגובות