היערכות מוגברת בדרום, יו"ש ואזורי עימות: תוגברו כוחות

    קובי פינקלר No Comments on היערכות מוגברת בדרום, יו"ש ואזורי עימות: תוגברו כוחות

    היערכות נרחבת סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה ובנקודות רגישות ביהודה ושומרון | היום, ינסה חמאס בפעם האחרונה בסבב האירועים אותו הוא מוביל בחודשים האחרונים, לפרוץ לישראל ולנסות להגיע למספר גבוה של פרובוקציות ופגיעות במטרות ישראליות

    ההתפרעויות בגדר הרצועה | אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מערכת הביטחון וצה"ל השלימו את היערכותם לקראת אירועי היום, יום שישי האחרון של רמדאן, סביב עזה וביהודה ושומרון. הערכת הצבא כי עיקר האירועים יתמקדו אחרי תפילות יום השישי ולפני סיום הצום בין השעות 14:00 עד ל-18:00 אחר הצהריים.

    בצבא מעריכים כי האירועים יהיו אלימים ודומים לאלו שהיו ביום העברת השגרירות, יום בו הגיעו קרוב לחמישים אלף ערבים לאזור הגדר וחלקם אף התעמת באופן ישיר עם החיילים על הגדר ומתוך כוונה לחצותה. באירועי טרור אלו נהרגו כזכור, 60 מחבלים, חמישים מהם מחבלי חמאס.

    ההערכות בצה"ל כוללות כוחות נרחבים הפרושים באיזור הדרום הכוללים שתי חטיבות חי"ר ושריון, יחידות מיוחדות, יחידות צלפים, מודיעין וכמובן הערכות מוגברת של חיל האוויר שאף פרס באיזור כיפות ברזל וסיים אתמול (חמישי) תרגיל רחב היקף, בן שבוע, בו תורגלו מגוון תרחישים שכוללים תקיפת מאות מטרות בעזה והתפתחות לחימה רב זירתית.

    ההערכה בצבא כי האירועים יהיו קשים ויתמקדו בשעות אחר הצהרים ולכך נערכים.

    אלוף פיקוד הדרום הנכנס האלוף הרצי הלוי סיים שורה של הערכות מצב ובדיקת כל מערך ההגנה באזור מתוך אמירה ברורה ונחרצת שאף אחד בכל מקרה לא עובר את הגדר.

    בעזה מתכוננים בנוסף, מפגן עפיפוני טרור גדול במיוחד וגם לכך נערכים בצבא.

    בצה"ל אומרים כי "הצבא ערוך ומוכן לכל תרחיש ובכל גיזרה. גם ביו"ש תוגברו הכוחות חודדו נהלים ומקיימים קשר רציף עם משטרת ישראל וגורמי הביטחון הנוספים מתוך הערכה שבמידה ויהיו נפגעים רבים בעזה או בהר הבית אם יהיו התפרעויות, זה יכול להקרין גם על יהודה ושומרון".



    0 תגובות