- רדיו קול חי - -

צרפת: איסור כניסה עם טלפונים ניידים לבית הספר

צרפת תאסור על שימוש בטלפון נייד בשטח בית הספר, כך פורסם היום (חמישי) בכלי התקשורת בצרפת. מדובר בחוק המכונה "חוק הגמילה" שיתחיל בחודש ספטמבר הקרוב ויאסור על תלמידים מגני הילדים ועד חטיבות הביניים להכניס טלפון לשטח בית הספר.

את החוק המדובר הבטיח נשיא צרפת עמנואל מקרון במהלך קמפיין הבחירות שלו, הצרפתים מוטרדים מהשימוש ההולך וגובר בטלפונים בזמן הלימודים דבר שפוגע גם ביחסים החברתים וגם באיכות הלימודים.

בצרפת כבר ב-2010 נאסר השימוש בטלפון הנייד במהלך השיעורים, עכשיו הוא מורחב חהפסקות למגרשי המשחקיןם ובכלל בכל שטחי בית הספר. בתחילה ניסו גם לאסור על המורים את השימוש בטלפון כ"דוגמא אישית" לתלמידים, אך התבטל בגלל סירובו של שר החינוך.

מצביעים על החוק ועוסקים בטלפונים, חבר פרלמנט בצרפת מהצד השמאלי של המפה הפולטית מתח ביקורת חריפה על החוק: וטען שבזמן ההצבעה על החוק שאוסר על שימוש בטלפונים בבתי ספר, ההתרכזו עשרות מחברי הפרלמנט בטלפון שלהם.

הערכה הרווחת בצרפת כי קצת יותר מ90% מהנערים בצרפת בגילאי 12-17 מחזיקים טלפון נייד, ארגוני זכויות אדם בצרפת הזהירו שהחוק בעייתי ולבתי הספר יהיה אסור להחרים טלפונים מתלמידים".

לא ידוע איך יאכף החוק במדינה מי יחרים את הטלפונים והאם צפויה למורה כל בוקר, מסדר החרמת טלפונים עונשין וכו' או שיקצו כח אדם מתאים למשימה.