- רדיו קול חי - -

הרב הראשי: עצרו את ההסכם לפרויקט דרום הכותל

המדינה מקדמת הסכם מול רשות העתיקות בנוגע לפרויקט גדול בכותל הדרומי, החלטת ממשלה לא הייתה בעניין ולא התייעצו עם הרבנות הראשית בנוגע לכך, החשש שהמקום יהפוך למטרות שלא מכבדות את המקום הקודש.

לאור החשש הגדול יוצא הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו בדרישה לוועדת השרים לעניין הבינוי ברחבת הכותל "עצרו את ביצוע ההסכם מול רשות העתיקות בנוגע לפרויקט בדרום הכותל וזאת עד לכינוס וועדת השרים כמתחייב בחוק העתיקות״.

במכתב ששלח היום (חמישי) הרב רפאל פרנק עוזרו הבכיר של הרב הראשי אל חברי וועדת השרים נכתב כי " הכותל המערבי של הר הבית קדוש לכל אורכו ומוקדש כולו לתכלית דתית. קדושתו נמשכת, ללא הפסק, מחלקו הצפוני, החבוי בין בתי הרובע המוסלמי ועד לפינתו הדרומית-מערבית של הר הבית. זו ההלכה וכך קבעה הרבנות הראשית לישראל לדורותיה.

במכתב מצויין כי בהתאם להוראות חוק העתיקות, ביצוע פעולות שונות (לרבות בניה, שינוי וכיו"ב) באתר עתיקות שהוא גם מקום קדוש "המשמש לצורך דתי או מוקדש לתכלית דתית" טעון אישור ועדת שרים.

ולכן דורש הרב דוד לאו בצורה חד משמעית: כל עוד לא התכנסה הוועדה, לא קיימה דיונים וממילא לא אישרה את העבודות, כל פעולה לקידום הפרויקט בדרום הכותל – אסורה.

על כן, בשם הרבנות הראשית לישראל ובשם הרבנים הראשיים, ובהתאם להוראות החוק מתבקשים השרים לכנס את וועדת השרים בדחיפות ולזמן אליה את הרבנים הראשיים ובינתיים לפעול לעצירת ביצוע ההסכם מול רשות העתיקות בנוגע לפרויקט בדרום הכותל עד להחלטת הוועדה.

WhatsApp Image 2018-06-07 at 14.07.08 [1]